فعال بازار مسکن اکباتان: معاملات قفل «مطلق» شده است

فعال بازار مسکن اکباتان: معاملات قفل «مطلق» شده است

قیمت واحدهای مسکونی در شهرک اکباتان «پر» شده و فعلا مردم در این خصوص سرمایه گذاری نمی کنند. در این زمینه اگر بخواهیم مثبت نگاه کنیم باید بگوییم که فقط آنهایی که خانه خود را فروخته و نیاز مبرم برای خرید خانه دارند مراجعه می کنند.

به گزارش سایت خبری اکباتان عقیل فردی که در حال حاضر مدیریت دو دفتر مشاوره مسکن «ارتباط» در فاز 1 و 3 را دارا می باشد و بدون اغراق دفاتر تحت مدیریت وی جزو تأثیرگذاران اصلی خرید و فروش مسکن در اکباتان محسوب می شوند در توضیح بیشتر شرایط این روزهای بازار، ضمن بیان جملات بالا گفت: به علت بالا رفتن قیمت آپارتمانهای اکباتان و البته شرایط کلی جامعه، سرمایه گذارانی که همیشه در بحث مسکن اکباتان فعال بودند فعلا دست نگه داشته اند چون قیمت ها بسیار بالا رفته و به همین دلیل فعالین بازار در شرایط فعلی تغییر قیمتی را که در نهایت منجر به سود و استفاده مالی مورد نظر شود، متصور نیستند.

وی در این زمینه مثالی واضح ارائه داد و گفت: کسی که تا چند روز پیش 4 خوابه خود را 1 میلیارد و 870 میلیون تومان قیمت گذاری کرده بود پس از چند روز قیمت را به 1 میلیارد و 800 کاهش داد و سپس 1 میلیارد و 780 قیمت گذاشت و حالا هم به 1 میلیارد و 750 رسانده اما بازهم مشتری آنچنانی وجود ندارد.

فردی در پایان وضعیت فعلی را نه تنها موجب بروز رکود احتمالی خرید و فروش مسکن در اکباتان بلکه افت قیمت هم دانست و به زعم وی طی هفته های جاری احتمالا فایل های بیشتر فروش آنهم با قیمت های کمتری عرضه خواهند شد.        

چندی پیش محمد عدالتخواه، استاد دانشگاه و کارشناس بازار مسکن در تحلیلی از وضعیت موجود گفت: شرایط فعلی بازار مسکن هیچ مناسبتی با تقاضای مصرفی این بازار ندارد اما خطر بروز سفته بازی در معاملات این بازر و رشد قیمت مسکن وجود دارد که در نتیجه آن بازار مسکن دوباره شاهد آشفتگی، حباب قیمتی و احتمالا بلوکه شدن سرمایه‌ گذاری‌ها خواهد شد. حالتی که به نظر می رسد رفته رفته در اکباتان شاهد بوجود آمدن آن هستیم.

منتشر شده در دوشنبه 7 خرداد 1397       کد خبر : 7978
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح