آخرین تحولات نیروگاه کوچک برق در مگامال

آخرین تحولات نیروگاه کوچک برق در مگامال

نیروگاه برق کوچک مگامال یا «سی اچ پی» پروژه ای است که مدیران این مجموعه مدتها است به صورت چراغ خاموش آن را پیگیری و مراحل پیش از اجرای آن را در دست انجام دارند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در رابطه با نیروگاه کوچک برق در مگامال به دلیل عدم تمایل افراد دست اندرکار تاکنون کمتر اطلاعاتی به بیرون درز کرده اما واقعیت موضوع این است که به دلیل افتتاح عنقریب بخش های جدید مگامال یعنی فود کورت (صحن غذا) و دنیای بانوان، مال نشینان شهرک اکباتان به جدیت راه اندازی آن را مدنظر دارند.

در همین رابطه سید یاسر نیازی سرپرست شرکت نگین آرای آسیا (مجری مگامال) در پاسخ به آخرین وضعیت سی اچ پی اکباتانی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح در فاز 2 به انجام خواهد رسید. در مرحله نخست 2 مگاوات از آن به بهره برداری خواهد رسید که نیازهای داخلی مگامال را برطرف می کند و در قسمت بعدی توسعه این نیروگاه تا 10 مگاوات در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

سرپرست نگین در خصوص تغییر ظرفیت برق تولیدی این نیروگاه از 8 به 10 مگاوات (قبلا 8 مگاوات اعلام شده بود) و میزان تأمین برق مورد نیاز مگامال در فاز نخست این طرح نیز اذعان کرد: تغییر و افزایش برق تولیدی در سی اچ پی به مذاکره و توافق فیمابین با اداره برق منطقه ای بازمی گردد اما در خصوص میزان بهره گیری مگامال از فاز نخست این طرح باید بگویم که طبق پیش بینی های صورت گرفته حدود 60 درصد از برق مورد نیاز مگامال پس از آغاز به کار مرحله نخست یعنی همان 2 مگاوات پوشش داده خواهد شد. در حال حاضر میزان برق اختصاص یافته به مگامال در طول ماه 1.9 مگاوات می باشد که طبیعتا پس از افتتاح فودکورت و دنیای بانوان ما به برق بیشتری احتیاج خواهیم داشت که توسط سی اچ پی تأمین خواهد شد.

نیازی در پایان در مورد مازاد تولید برق در این نیروگاه نیز گفت: ما برق مازاد را تحویل اداره برق منطقه ای خواهیم داد و تصمیم گیرنده اصلی در این رابطه آنها هستند.           

لازم به ذکر است که تولید همزمان برق و گرمای قابل استفاده در یک فرایند تولید گفته می‌شود. برای یک مصرف ‌کننده صنعتی بزرگ ، داشتن یک ژنراتور سی.اچ.پی می‌تواند راندمان انرژی را تا حد خیلی زیادی بالا ببرد و از سویی میزان انتشار کربن را نیز کم کند. در کنار این فواید می توان با بازفروش برق اضافی به شبکه سراسری برق از این محل به سود آوری نیز رسید. با وضعیت نامتعادل قیمت حامل‌های انرژی، با داشتن سی.اچ.پی تاثیر این نوسانات بر هزینه تمام شده کمتر می‌شود و این چیزی نیست که در دنیای رقابتی اقتصاد جهانی بتوان به سادگی از آن گذشت.

منتشر شده در يكشنبه 27 خرداد 1397       کد خبر : 8029
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح