گزارش متن و حاشیه حضور عضو شورای شهر در اکباتان

گزارش متن و حاشیه حضور عضو شورای شهر در اکباتان

روز چهارشنبه سید محمود میرلوحی عضو شهر تهران بنا به دعوت شورایاری شهرک اکباتان در بازدید میدانی از اکباتان حضور پیدا کرد. پس از اتمام این برنامه صحبت های بسیاری در خصوص برخی اتفاقات حین بازدید به گوش می رسید. در همین رابطه گفت و گوی سایت خبری اکباتان با هوشنگ هموطن عضو شواریاری و عضو علی البدل هیئت مدیره مرکزی اکباتان از آنچه که رخ داده، آمده است. 

شورایاری دعوت کرده بود اما ما بی خبر بودیم!

در رابطه با دیدار عضو شورای شهر تهران از شهرک اکباتان باید بگویم که بنده هیچ اطلاعی از دیدار مذکور نداشتم و اتفاقا به همراه همسرم برای انجام کاری داشتیم از اکباتان خارج می شدیم که در حوالی میدان بسیج آنهم از طرف دوستان شهرداری به من تلفن زدند که شهردار منطقه و عضو شورای شهر تهران به دعوت شورایاری اکباتان آمده اند و چرا شما به عنوان شورایار نیستید!؟ منهم بلافاصله خود را رساندم و پس از حضور در جمع آقایان اعتراض خود را نسبت به عدم اطلاع شورایاران به آقای اسدی شهردار منطقه اعلام کردم که ایشان گفتند به آقای میرلوحی بگویید. البته فقط بنده از حضور آقای میرلوحی بی اطلاع نبوده ام بلکه آقای سرآبادانی به عنوان یکی دیگر از اعضای شورایاری هم از این موضوع بی خبر بودند.

اعضای هیئت مدیره مرکزی شورایار معرفی شده بودند

یکی از اتفاقات جالب حضور آقای میرلوحی در شهرک اکباتان این بود که اعضای هیئت مدیره مرکزی به همراه مدیرعامل یکی از بلوکهای اکباتان به عنوان شورایار خدمت ایشان معرفی شده بودند و حتی کار به جایی رسید که ایشان پس از اعتراض شدید من برای عدم دعوت از اعضای شورایاری و روشن شدن کامل موضوع از چند تن از اعضای هیئت مدیره مرکزی سوال کرد که آقای ... شما عضو شورایاری هستید و در پاسخ شنید «نه بنده عضو هیئت مدیره مرکزی هستم». آنجا بود که ما متوجه شدیم اعضای هیئت مدیره مرکزی و آقای مدیرعامل یکی از بلوکها که حضور این یک نفر نیز واقعا جای سوال دارد، به عنوان شورایار اکباتان به عضو شورای شهر تهران معرفی شده بودند.

بازدید از مغازه های میدان بسیج تا دارالقرآن

اولین بازدید ما که از داخل مینی بوس صورت گرفت سازه های دور میدان بسیج بود که شهردار منطقه در پاسخ مجبور به تکرار جملات سابق شد و اینکه پیشنهاد داده اند مغازه های دور میدان بسیج فضای فرهنگی شود که شورایاری و هیئت مدیره مرکزی با آن مخالفت کرده اند. پس از آن نوبت مگامال بود که از پشت فنس ها این پروژه بازدید شد و حتی داخل نرفتیم و بنده به همراه شهردار منطقه توضیحاتی را در خصوص مراحل پیشرفت پروژه اعلام کردیم.

از مگامال به سمت ایستگاه مترو حرکت کردیم که بازهم پشت فنس ها بازدیدی از مترو صورت گرفت و توضیحاتی راجع به اینکه پروژه ایستگاه مترو اکباتان بنا به دستور شهردار سابق تهران مبنی بر توقف پروژه های حاشیه ای شهر تهران، به حالت سکون درآمده به آقای میرلوحی اعلام شد.

در پایان هم به سمت دارالقرآن حرکت کردیم و دبیر شورایاری اکباتان سازه دارالقرآن را به آقای میرلوحی نشان دادند که آقای اسدی شهردار منطقه در پاسخ گفتند این سازه پرونده اش با حکم دادگاه مبنی بر قانونی بودن اقدامات صورت گرفته بسته شده و جای بحثی وجود ندارد.

باید تعامل مستقیم را در دستور کار قرار دهیم

در طول 4 سال گذشته بیش از 10 مورد بازدید از اکباتان توسط اعضای شورای شهر و حتی نمایندگان مجلس صورت گرفته است و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم به غیر از آقای حقانی که در برخی موارد یک سری مشکلات را برطرف کردند، حضور هیچیک از اعضای شورای شهر نتوانست دردی از دردهای ما را درمان کند. ما چاره ای نداریم جز اینکه تعامل خود را بصورت مستقیم با شهرداری تهران و حتی مجموعه های فعال در اکباتان مانند مگامال افزایش دهیم چون اینگونه بازدیدها تاکنون به نتایج خاصی منجر نشده است. در همین مورد مگامال باور کنید اگر پیگیری های خود را نه تنها به شیوه بازدید میدانی بلکه روند جلسات مداوم با مدیران نگین آنهم با ادبیات دوستانه پیگیری می کردیم شاید زودتر به نتیجه رسیده بودیم. من مطمئن هستم مگامالی ها با خود اهالی اکباتان تعامل بهتری برقرار می کنند تا مدیران شهرداری. کما اینکه در حال حاضر هم مگامال در برخی مسائل با شهرداری اختلاف نظرهایی دارد.      

شیوه کار هیئت مدیره مرکزی و شورایاری در گذشته متفاوت بود

در گذشته شیوه کار هیئت مدیره مرکزی به این شکل بود که آنها بیشتر با شهرداری اعم از ناحیه، منطقه و مرکز مکاتبه می کردند و از سوی دیگر ما به عنوان شورایار با شورای شهر که به این ترتیب کار از 2 کانال مجزا پیگیری می شد و اتفاقا امیدواری بیشتری برای حصول نتیجه مفید وجود داشت. اما حالا کار به جایی رسیده است که اعضای هیئت مدیره مرکزی در دعوتی که شورایاری اکباتان از یک عضو شورای شهر تهران انجام می دهد، به عنوان شورایار معرفی می شوند که این به نظر من برای هیئت مدیره مرکزی خوب نیست. تا حدود 2 سال پیش اکباتان دو بازوی پیگیری مشکلات شامل هیئت مدیره مرکزی و شورایاری داشت اما حالا هیئت مدیره مرکزی دنباله روی سیاست های شواریاری شده است که این موضوع قدرت چانه زنی اکباتان را کاهش داده. شاید در نگاه اول دوستان بگویند که این 2 مجموعه هماهنگ شده اند تا از موازی کاری جلوگیری شود اما هماهنگی باید در رسیدن به اهداف باشد وگرنه یکسان بودن شیوه کار و اینکه 2 سری آدم در یک جلسه شرکت کنند و درخواست های مشترک را ارائه دهند در نهایت منجر به خنثی شدن یکی از 2 گروه می شود که این اصلا برای ما خوب نیست.               

منتشر شده در شنبه 2 تير 1397       کد خبر : 8041
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح