افزایش دخل کافی شاپهای اکباتان در ایام جام جهانی

افزایش دخل کافی شاپهای اکباتان در ایام جام جهانی

در ایام جام جهانی دیگر کمتر کسی از برجام، دلار، ماشین و اقتصاد حرف می‌زند. نگاه‌ها از تمام مسائل ریز و درشت جهان به سمت سرزمین تزارها چرخیده است. یک ماه تمام همه از فوتبال حرف می‌زنند و مردم به جای تحلیل سیاسی در مترو، اتوبوس و تاکسی فوتبال را تحلیل می ‌کنند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، جام جهانی 2018 در شهرک اکباتان مثل همه جای کشور تأثیرات بسیار ویژه ای به همراه داشته چون امسال در بر خلاف دوره های پیشین «کافه ها» هم مجوز پخش و تماشای گروهی فوتبال برای مشتریانشان را پیدا کرده اند. امتیازی که سالهای قبل به سالنهای سینما می رسید اما این بار شاهین اقبال بر روی شانه ی کافه دارها نشسته و طبیعی است که کسب و کارشان مخصوصا در شب هایی که تیم ملی فوتبال ایران بازی دارد حسابی رونق داشته باشد.

بررسی کسب و کار آن دسته از کافی شاپهای اکباتانی که رقابت تیم ملی فوتبال ایران را نمایش می دهند به خوبی نشان می دهد که در پایان شب حدودا 50 درصد افزایش فروش را نسبت به میانگین دخل روزانه تجربه می کنند. طبق اطلاعات بدست آمده درآمد یکی از کافی شاپهای اکباتان در شب بازی ایران و اسپانیا از میانگین روزانه 1.600.000 تومان به حدود 2 و نیم میلیون تومان رسیده است که ما به التفاوت رقم بدست آمده از فروش بیشتر منو و دریافت ورودی برای حضور مشتریان در هنگام تماشای مسابقه می باشد. 

یکی از صاحبان کافی شاپ در اکباتان در همین رابطه به 4 اکباتان گفت: خوشبختانه امسال با پخش فوتبال در کافی شاپها کاسبی ما تکان قابل توجهی خورده است و در روزهای بازی ملی پوشان برخی میزهای ما از ساعتها قبل رزرو می شوند.

وی در خصوص علت استقبال از تماشای فوتبال در کافی شاپها نیز گفت: تجربه تماشای فوتبال تیم ملی آنهم به صورت دسته جمعی بسیار لذت بخش است و در برخی مواقع مشتریان ما بدون هماهنگی قبلی یکصدا فریاد می زنند «ایران، ایران».

کافه دار اکباتانی در پاسخ به اینکه آیا تماشای فوتبال در کافه ها می تواند بر روی کسب و کار شما در مابقی ایام سال هم تأثیر گذار باشد نیز خاطر نشان کرد: فرهنگ کافه نشینی طی سالهای گذشته در شهرک اکباتان گسترش قابل توجهی پیدا کرده و به همین دلیل است که تعداد کافه های اکباتانی ظرف 2 سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. قطعا فوتبال می تواند بهانه خوبی باشد برای اینکه پای عده دیگری هم به کافی شاپها باز شود.     

ابتدای خرداد ماه سال جاری عیسی فرهادی فرماندار تهران در گفت ‌و گو با ایسنا، درباره موضع فرمانداری برای پخش فوتبال در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و بررسی این موضوع در شورای تأمین شهرستان تهران، گفت: این موضوع در شورای تأمین مطرح نشده و از نظر ما پخش فوتبال اگر ایجاد مشکل برای افراد نکند بلامانع است.

وی همان زمان تاکید کرد: پخش فوتبال در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها از نظر فرمانداری تهران مشکل خاصی ندارد و بلامانع است مگر دردسری ایجاد کند.

این اعلام موضع در حالی صورت گرفت که پیش از آن اعلام شده بود پلیس با پخش فوتبال در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها مخالف است که البته نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ‌ای اعلام کرد مخالف این اقدام نبوده، بلکه گفته باید مقررات در این زمینه رعایت شود.   

منتشر شده در شنبه 2 تير 1397       کد خبر : 8043
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح