نظارت بر خط سواری های ابتدای اکباتان واقعا لازم است

نظارت بر خط سواری های ابتدای اکباتان واقعا لازم است

سواری های ابتدای شهرک اکباتان یعنی دقیقا از ورودی اتوبان مخصوص به بلوار شهید نفیسی دیگر برای همه ساکنین شناخته شده است. خودروهایی که اکثرا شخصی هستند و مسافرین را در توالی مسیر به فازهای یک، سه و دو می رسانند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، طی ماههای گذشته به دفعات شکایت هایی از طرف برخی ساکنین در خصوص نحوه برخورد رانندگان با مسافرین، افزایش کرایه های دریافتی و موارد مشابه ارائه می شد. اما در آخرین نمونه، رفتار مزاحمت گونه یکی از رانندگان این خط با یک مسافر خانم (خوشبختانه به علت ورزشکار بودن خانم در خاتمه منجر به اتفاق خاصی نشده است) ما را بر آن داشت تا با پیگیری های هر چند مختصر برخی ایرادات موجود را واکاوی نماییم. گفتنی است در کنار گله مندی های موجود تقریبا درگیری هایی که هر از چندگاهی میان رانندگان این خط با سایر خودروهای مسافرکش عبوری نیز رخ می دهد به دفعات مشاهده شده است.

در این رابطه پیگیری های صورت گرفته مشخص نموده که اولا هیچ مسوول رسمی و تعیین شده در این خط مسافرکشی وجود ندارد و تصمیمات اخذ شده در خصوص اینکه چه کسانی به جا به جایی مسافران مشغول باشند، نوبت گذاری و ... توسط گروهی از خود رانندگان گرفته می شود.

دوم اینکه اکثر خودروهای فعال در این خط مسافربری شخصی می باشند و عملا هیچ نشانه ای از تاکسی یا خودروهایی آرم دار شرکت های رسمی و ثبت شده دیده نمی شود. در پاسخ به چرایی عدم وجود تاکسی در این خط یکی از رانندگان تاکسی که نمی خواست نامی از وی برده شود گفت: راننده های آنجا اجازه حضور به تاکسی ها را نمی دهند یعنی نمی گذارند کار کنیم!  

سوم، طیف رانندگان مشغول در اینجا نیز به صورت عمده به اکباتان و یا حتی محله های اطراف هم تعلق ندارند و بیشتر آنها از سمت استان البرز و شهر کرج آن به این محدوده عزیمت می کنند.

و مورد آخر اینکه طی سالهای گذشته نظارت آنچنانی از طرف تاکسیرانی، مسوولان محلی اکباتان و یا سایر نهادهای مسوول در خصوص عملکرد رانندگان وجود نداشته که همین موضوع سبب بروز درگیری های کلامی و بعضا فیزیکی متعدد با مسافران و حتی سایر مسافران کش های عبوری شده است.   

با توجه به مطالبی که در سطور بالا ذکر شد لزوم نظارت بر عملکرد خط مسافربران شخصی در ابتدای شهرک اکباتان کاملا مشخص و واضح است و امید اینکه افراد دارای مسوولیت اعم از اعضای هیئت مدیره مرکزی، شورایاری و ... از این به بعد جدی تر موضوعات اینچنینی را پیگیری نمایند.

منتشر شده در شنبه 9 تير 1397       کد خبر : 8055
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح