تقویم تاریخ، محمدعلي شاه قاجار دستور ايجاد استحكامات و استقرار توپ داد (1288 شمسی)

تقویم تاریخ، محمدعلي شاه قاجار دستور ايجاد استحكامات و استقرار توپ داد (1288 شمسی)

سایت خبری اکباتان - محمدعلي شاه قاجار به «سلطنت آباد» نقل مكان كرد و براي دفاع از خود دستور ايجاد استحكامات و استقرار توپ داد. به دستور او حتي در قلهك و دروس هم توپ مستقر ساخته بودند.

در همين روز، محمدعلي شاه براي اين كه حمايت كاركنان دربار و دولت را از دست ندهد از بانك استقراضي روسيه در تهران وام گرفت و مواجب آنان را پرداخت كرد. در آن زمان، كشور ما هنوز درآمد نفت كه تازه يكي دو چاه آن به نفت رسيده بود نداشت و به دليل ضعف دستگاههاي اجرايي و قدرت و نفوذ فئودالها كه هركدام به جايي وابستگي داشتند درآمد مالياتي اش هم نزديك به صفر بود.

در اين شرايط، محمدعلي شاه براي اين كه اتهام «ضد مشروطيت» را از خود دور سازد دهم تيرماه هياتي را مامور كرد تا نظامنامه تازه انتخابات پارلمان را بر اساس انجام دو مرحله اي آن تهيه كنند. ولي اين تمهيدات سلطنت او را بيش از دو هفته حفظ نكرد، زيرا انگليسي ها مايل به ادامه آن نبودند زیرا كه شاه قاجار با روس ها متحد بود و این دوستی براي لندن خطرآفرین بود.

سایر رخدادهای تاریخی امروز عبارتند از:

كنگره آمريكا تصويب كرد كه اكلاهما سرزمين سرخپوستان رانده شده از ايالتهاي شرقي باشد. اما بعدا مهاجران اروپايي اين منطقه را هم از چنگ سرخپوستان خارج كردند (1834 میلادی)

انتشار نخستين چاپ داستان «بر باد رفته» نوشته مارگت میچل (1936 میلادی)

منتشر شده در شنبه 9 تير 1397       کد خبر : 8059
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح