تصویر شستن بلوک در فاز یک و در اوج فصل گرما

تصویر شستن بلوک در فاز یک و در اوج فصل گرما

اواسط هفته گذشته تصویری از شست و شوی محوطه بلوک B2 واقع در فاز یک شهرک اکباتان در فضای مجازی منتشر شد که بیشتر از هرچیزی تعجب و علامت سوال به همراه داشت.

به گزارش سایت خبری اکباتان، تا جاییکه یادمان است تابستان همیشه فصل صرفه جویی بوده آنهم در بحث «آب» که کمبود آن در این سالها به شکل بسیار جدی احساس می شود. اما در این میان هنوز هستند افرادی که به برخی کارهای واقعا خاص و دور از ذهن دست می زنند که نمونه بارز آن تصویری است که در متن قرار گرفته است.

البته در این میان نباید تصویر مذکور را به عملکرد کل دست اندرکاران بلوک B2 تعمیم داد اما توقع این است که هیئت مدیره بلوک نسبت به جلوگیری از بروز مجدد چنین اتفاقاتی واکنش مناسب را صورت دهد.  

البته این عکس یک مفهوم پنهان را در نیز خود جای داده است و آن اینکه بلوکهای اکباتان به واسطه وجود 22 حلقه چاه آب زیرزمینی موجود در اکباتان هیچگاه اهمیت وجود این ماده حیاتی را آنطور که باید درک نکرده اند و به همین دلیل پس از سالیان سال هنوز بسیاری از بلوکها از سیستم آبیاری سنتی برای فضای سبز خود استفاده می کنند و یا اینکه همچنان اصرار به کاشتن و نگهداری «چمن» در برخی بلوکها مشاهده می شود.  

همیشه باید یادمان باشد آب و سایر منابع طبیعی میراثی امانی در نزد ما هستند که باید آنها را به نسلهای آینده تحویل داد. هم اکنون در بسیاری از مناطق کشور «بی آبی» زندگی مردم را مختل و باعث مهاجرت های توام با مشکلات اجتماعی شده است و در این شرایط انصاف نیست در پایتخت کشور و در شهرک فرهیخته ای همچون اکباتان اینگونه آب را هدر بدهیم.

توضیح: عکس مذکور از تاریخ سه شنبه 12 تیر در فضای مجازی منتشر و همچنان در حال بازنشر است.

منتشر شده در شنبه 16 تير 1397       کد خبر : 8078
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح