بررسی تحقق پیش بینی عضو اتحادیه املاک در اکباتان

بررسی  تحقق پیش بینی عضو اتحادیه املاک در اکباتان

در ابتدای ماه جاری یعنی تیرماه حسام عقبایی نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک در تحلیل وضعیت معاملات مسکن از شد حباب گونه قیمت مسکن خبر داد که منجر به کاهش 22 درصدی معاملات خرداد ماه نسبت به اردیبهشت شد سال جاری شد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، به گفته وی این روند در تیرماه نیز ادامه یافته و پیش‌بینی کرد که در این ماه بازار مسکن با رکود مواجه شود.

در همین خصوص و به منظور پیگیری میزان تحقق پیش بینی صورت گرفته، عقیل فردی مدیریت شعبات مسکن ارتباط در رابطه با وضعیت این روزهای معاملات مسکن در شهرک اکباتان گفت: در حال حاضر با رکود مواجه شده ایم و این امری مشهود است. در توضیح بیشتر شرایط فعلی باید بگویم که قیمتها کاهش پیدا نکرده اما از آنجاییکه بازار سکه و طلا تا حدودی جذابیت خود را برای سرمایه گذاران ازدست داده است بنابراین افراد نیازمند خانه تا حدودی راغب به خرید شده اند.

رکودی که در شرایط فعلی بسیاری از کارشناسان مسکن خبره نسبت به بروز آن هشدار می دهند در شرایطی رخ داده است که بازهم بنا بر اعلام «عقبایی» رشد قیمت مسکن در اسفندماه ۱۳۹۶ حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد بوده و در اردیبهشت ماه هم نسبت به اسفند ماه افزایش حدود ۳۰ درصد را تجربه کرده است و این یعنی اردیهبشت ماه قیمت مسکن نسبت به ماه‌های پایانی سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت صورت گرفته است.  

بالا رفتن قیمتها در بازار مسکن این روزها امری کاملا ملموس و مشخص است و آنهایی که بنا به هر دلیلی در اکباتان و بیمه پرس و جوی قیمت فروش و اجاره واحدهای مسکونی را انجام می دهند به خوبی متوجه سیر صعودی موجود طی ماههای گذشته شده اند.

این افزایش اما پدیده های جانبی دیگری را هم به همراه داشته است و همانطور که در فرصت های قبلی نیز عنوان شد حضور مستأجران جدید در شهرک اکباتان است. طبق گفته عقیل فردی طی هفته های گذشته مشتریانی برای اجاره مسکن به محدوده اکباتان مراجعه کرده اند که سابقه سکونت در مناطق شمالی تهران را داشته اند و به گفته خودشان نه تنها هیچگاه فکر نمی کردند روزی برای اجاره نشینی پا به اکباتان بگذارند بلکه در طول یکی دوسال گذشته با یکسال پول رهن منزل خود می توانستند در اکباتان یک آپارتمان خریداری کنند.    

 فعلا تنها نکته امیدوارکننده قیمت دلار است که طی هفته های گذشته همچون اسبی افسار گسیخته میل به سرکشی داشت اما حالا  تا حدودی آرامش پیدا کرده است. باید توجه داشت که افزایش قیمت دلار بالا رفتن قیمت تولید مسکن را نیز به همراه خواهد داشت. در شرایط امروز همه نگاهها به شرایط سیاسی کشور طی ماههای آتی می باشد و طبعا اگر دولتمردان موفق به کنترل فشارهای خارجی شوند، تصور سقوط آزاد قیمتهای یک شبه و ترکیدن حباب بازارهای مالی دور از ذهن نخواهد بود.

منتشر شده در سه شنبه 19 تير 1397       کد خبر : 8083
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح