واکنش تند فیفا به سیگنال دزدی عربستان در جام جهانی

واکنش تند فیفا به سیگنال دزدی عربستان در جام جهانی

فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص پخش غیرقانونی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه توسط عربستان بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش و در روزهای نخست جام جهانی 2018 روسیه، شبکه بین اسپورت قطر که صاحب امتیاز پخش این مسابقات در منطقه خاورمیانه است، از سرقت سعودی‌ها (سیگنال دزدی) برای پخش این مسابقات خبر داد.

شبکه سعودی beoutQ همه مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه را از شبکه های دارای حق پخش تلویزیونی این مسابقات از جمله شرکت بین اسپورت قطر سرقت کرده و از طریق ماهواره عرب ست توزیع کرده است. این احتمالا به بخشی از دعوای بی پایان دو کشور برمی گشته است. اینکه روابط اقتصادی دو کشور به طور کلی قطع است، سبب شده تا داشتن حق پخش انحصاری جام جهانی فقط توسط قطری ها، عاملی باشد تا این شبکه عربستانی برود سراغ استفاده از سیگنال‌های سرقتی!

این رفتار اما با واکنش تند فیفا روبرو شده است. ساعاتی پیش فدراسیون جهانی فوتبال به این سیگنال دزدی  واکنش نشان داد و بیانهای به این شرح صادر کرد:

«فیفا مشاهده کرده است یک نهاد متخلف به نام  BeoutQ سعودی از ابتداى جام جهانى ٢٠١٨ تا به امروز، این مسابقات را به صورت غیرقانونى پخش کرده است. فیفا قرار است یک حرکت حقوقی علیه عربستان سعودی و افرادی که در این خصوص فعالیت می‌کنند در نظر بگیرد. فعالیتهای مراجع قانونی عربستان و سایر کشورهایی که در حالاحاضر چنین کاری را انجام دادهاند؛ مشاهده شده است و فدراسیون جهانی فوتبال اقدامات لازم را در این صورت انجام خواهد داد.»

باید دید فیفا در مقابل این شبکه عربستانی و فدراسیون فوتبال این کشور چه واکنشی نشان خواهد داد. آنها در کمترین حالت می توانند جایزه 8میلیون دلاری عربستان برای صعود به جام جهانی را تعلیق کنند. همچنین امکان در نظر گرفتن جرایم سنگین تر هم برای این کشور وجود خواهد داشت. جرایمی چون محرومیت های سنگین از فوتبال ملی.

منتشر شده در شنبه 23 تير 1397       کد خبر : 8098
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح