هشت دلیل مهم بی پولی در زندگی

هشت دلیل مهم بی پولی در زندگی  

 250 میلیون نفر از مردم ثروتمندترین کشور دنیا به سختی زندگی می کنند. ما در مورد مردمی که کوپن غذایی می گیرند و یا بیکار هستند صحبت نمی کنیم، در مورد مردمی صحبت می کنیم که به طور متوسط 48,000 تا 68,000 دلار در سال درآمد دارند. در نظر داشته باشید که تقریبا 75 درصد مردم آمریکا تا گرفتن حقوق ، تمام حقوق ماه قبل را خرج می کنند.

در سال 2013 کسی که 63,000 دلار (بدون کسر مالیات) در سال در آمد داشت، به طور متوسط 49,000 تا 51,000 دلار برای خانه، رفت و آمد، غذا، بیمه، تفریح، نگهداری از بچه ها، سلامت و دیگر هزینه ها، پرداخت می کرد. حال 20 درصد مالیات را از درآمد کم کنید. دیگر پولی برای پس انداز و یا سرمایه گذاری باقی نمی ماند.

شما به مشکل پولی برخورد می کنید چون مشکل پولی دارید. در اینجا به چند دلیل مهم اشاره شده است.

زندگی با مامان

بیشتر آمریکایی ها در فاصله 25 مایلی از خانه مادرشان زندگی می کنند. اگر می خواهید پول خوبی به دست بیاورید، زمان آن رسیده است که از مادرتان و تمام چیزهای آشنا جدا شوید. زمان آن رسیده است که راه افتاده و به جایی بروید که فرصت هایی برای به دست آوردن پول وجود داشته باشد. تا زمانی که با پدر و مادرتان زندگی می کنید پولی پس انداز نمی کنید- فقط موقعیت ها را از دست می دهید. زندگی من (نگارنده مطلب) تا زمانی که در 29 سالگی زادگاه خود را ترک نکردم، تغییر نکرد.

بیسوادی اقتصادی

بیشتر مردم از نظر اقتصادی بیسواد هستند. مردم با اینکه به دانشگاه می روند، حتی اصطلاحات اصلی اقتصاد را نمی فهمند. اقتصاد یعنی مدیریت خانه و یا مدیریت منابع. مدیریت یعنی کنترل را در اختیار داشت باشید و دوام بیاورید. مخصوصا در شرایط سخت. مدیریت اقتصاد خود، یعنی اینکه در بازار تهاجمی بازی کنید و پول به دست آورید.

تفکر مزخرف بودجه بندی

اینکه تمام وقت خود را بگذارید و بودجه بندی کنید، روشی است که تضمین می کند که شما هیچ وقت پول نخواهید داشت. پدر شما همیشه به شما گفته است که «هر یک ریال که پس انداز می کنید، یک ریال به دست آورده اید»؛ اشتباه است، فقط یک ریال است. داشتن تفکر مزخرف بودجه بندی به این معنی است که شما تدافعی بازی می کنید نه تهاجمی.

تکیه به سیاستمداران

این ایده که یک سیاستمدار می تواند طبقه متوسط (شما) را نجات دهد در 50 سال گذشته اجرا شده، امتحان شده، قول داده شده و شکست خورده است. تقریبا تمام شاخص های اقتصاده بدتر شده اند. اگر سیاستمداران می توانستند طبقه متوسط را نجات دهند، قبلا این کار را کرده بودند.

بی علاقگی اقتصادی

مردم در رابطه با امور مالی خود بی تفاوت شده اند و فقط تماشا می کنند. اگر به پول توجه نکنید آن را به دست نخواهید آورد. موقعیت مالی خود را بپذیرید و به پول خود توجه داشته باشید. اینکه طوری رفتار کنید که انگار مشکلی وجود ندارد باعث حل مشکل نخواهد شد بلکه آن را بدتر خواهد کرد. من وهمسرم صرفنظر از وضعیت مالی هفته ای یک بار در مورد پول صحبت می کنیم.

مشکل خود برتر بینی

نداشتن علاقه به انجام کاری که هیچ کس نمی خواهد انجام دهد، دلیلی است که چرا مردم بی پول هستند. مشکل خود برتر بینی فقط مختص طبقه پایین اقتصادی نیست، بلکه در تمام طبقات تا بالاترین طبقه وجود دارد. همه می خواهند کارگردان، مدیر عامل، مدیر یا نویسنده باشند. بسیار خوب، حدس بزنید چه اتفاقی می افتد. پس چه کسی کار فروش را انجام دهد؟

مقایسه بی پولی

این ایده که وضع مالی شما بهتر از کسی است که دارد از گرسنگی می میرد، وضع مالی شما را بهتر نخواهد کرد. آنها تلاش می کنند کسی را پیدا کنند که وضع بدتری دارد تا از این طریق وضعیت خود را توجیح کنند. این کار خودکشی مالی است.

اصل 9 تا 5

من 95 ساعت در هفته کار می کنم در حالی که بیشتر مردم از زمانبندی 9 تا 5 گله می کنند. اگر شما کار نمی کنید و در این فکر هستید که قبل از کار، در طول کار و بعد از کار موفق باشید، موفق نخواهید بود. من هیچ کسی را ندیده ام که از نظر مالی موفق باشد اما در همه دوران زندگی به خوبی کار نکرده باشد.

اگر وضع مالی خوبی ندارید باید آن را بپذیرید. اولین قدم برای پیروزی بر مشکلات یا بهبود آنها این است که وجود مشکل را بپذیرید و قدم دوم این است که دست از سرزنش دیگران بردارید و به دیگران برای حل مشکل وابسته نباشید و سعی کنید مشکل را درک کنید. با موقعیت خود روبرو شوید، به درآمد فکر کنید نه پس انداز، برای انجام هر کاری تا زمانی که موقعیت خود را بهتر کنید راغب باشید و آن را وظیفه، تعهد و مسئولیت خود بدانید تا وضع مالی شما رو به راه شود.

پول مهمترین چیز نیست. باعث خوشحالی شما نمی شود. اما هیچ کدام از این حقایق باعث نمی شود که شما این بپذیرید که پول نداشته باشید تا از خود و خانواده خود مراقبت کنید و زندگی مورد علاقه خود را بسازید.

منتشر شده در شنبه 23 تير 1397       کد خبر : 8100
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح