تلاش های شورایاران بیمه برای جا به جایی بافت آزادی

تلاش های شورایاران بیمه برای جا به جایی بافت آزادی

شوارایاری کوی بیمه یکی دو سالی است که به جد بحث جا به جایی کارخانه بافت آزادی را پیگیری می کنند. آنها از هر فرصتی که پیش می آید برای رایزنی در این خصوص استفاده می کنند تا در نهایت به هدف خود برسند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پس از اینکه طی 2 سال گذشته به دفعات دیدار با اعضای شورای شهر تهران و درخواست انتقال کارخانه بافت آزادی توسط شورایاری کوی بیمه صورت گرفت، در ابتدای هفته جاری این بحث به صفحه اول ویژه نامه همشهری محله راه پیدا کرد و در آن به تفضیل راجع به مشکلات این کارخانه برای اهالی کوی بیمه صحبت شده است.

صحبتی که شاید در نگاه اول طرح آن در یک ویژه نامه چندان مهم به نظر نرسد اما قطعا وقتی این رسانه متعلق به شهرداری تهران باشد بی تردید بیانگر این است که پیگیری ها در سطح بالای مدیریت شهری در حال انجام بوده و حالا نشانه هایی از آن در ارگان اطلاع رسانی شهرداری به نمایش درآمده است.

سابقه رفتار شناسی اعضای شورایاری و امناء کوی بیمه در مواجهه با مشکلات گویای این مطلب است که آنها هیچگاه تمایلی به جنجال و هیاهوی اولیه برای رفع یک مشکل ندارند و در مقابل ترجیح می دهند همیشه مذاکره و رایزنی را در دستور کار قرار دهند. مثال گویای این موضوع جا به جایی ساختمان سرای محله بیمه بود که در دوره شورایاری اخیر رخ داد و نه تنها موقعیت مکانی بهتری پیدا کرد بلکه حتی قرار بود از کل 5 طبقه ساختمان جدید، یک طبقه در اختیار بیمه ای ها قرار نگیرد اما بعد از چندی همان یک طبقه هم به فضای سرای محله اضافه شد.  

به هر صورت شورایاری بیمه طرح جا به جایی کارخانه بافت آزادی را به دلیل کمبود سرانه فضای ورزشی و تفریحی برای ساکنین کلید زده است. آنها به خوبی به این نکته واقف هستند که حتی اگر در زمان آنها این امر به وقوع نپیوندد، لااقل پرونده آن گشوده شده و نفرات آتی می توانند با پیگیری آن به نتایج بهتری برسند.

کارخانه بافت آزادی در شرایط فعلی با 30 هزار متر مربع به مالکیت بنیاد شهید در بافت مسکونی کوی بیمه قرار دارد و آنطور که ویژه نامه همشهری محله نوشته است خروج دودهای آلاینده و بخار‌های شیمیایی و انتشار بوی نامطبوع و پخش مواد سمی از مشکلاتی است که علاوه بر درگیر کردن سلامت ساکنان محله بیمه، مشکلات زیست ‌محیطی نیز به وجود آورده است.   

این کارخانه طی سالهای اخیر با حداقل تعداد نیرو فعالیت نیمه ‌کاره‌ای دارد و شعبه دوم آن نیز در کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج (شهید لشکری) واقع شده و امکان جابه‌جایی برای مجموعه بافت آزادی وجود دارد.

منتشر شده در چهارشنبه 27 تير 1397       کد خبر : 8121
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح