شکست اپل در بازار هند

شکست اپل در بازار هند

اپل در حال ناامید شدن از بازار فروش گوشی‌های آیفون در هند بوده و در عین حال امیدوار است که میزان فروش محصولاتش در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، تیم کوک – مدیر ارشد اجرایی اپل – به تازگی اعلام کرده است که بازار فروش هند باید به یکی از بزرگترین بازارهای فروش محصولات اپل و گوشی‌های آیفون در جهان تبدیل شود، همانطور که کشور چین دومین بازار بزرگ جهان بعد از ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، حالا امیدوار است هند نیز همانند چین تبدیل به یکی از بزرگترین بازارهای فروش محصولات اپل و گوشی‌های آیفون در جهان تبدیل شود.

اما تازه‌ترین آمارهای منتشره نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی فروش گوشی‌های آیفون در بازار هند کمتر از یک میلیون دستگاه بوده است که این ارقام خود به تنهایی نشان می‌دهد که اپل نتوانسته است نظر مشتریان و کاربران هندی را بخوبی به خود جلب کند و به اهداف کوتاه‌ و بلندمدت خود در زمینه فروش محصولاتش دست نیافته است.

همچنین اپل تنها توانسته است گوشی‌های قدیمی و مدل‌های قبلی خود را در بازار هند به فروش برساند و به نظر می‌رسد که خریداری گوشی‌های جدید نظیر آیفون ۱۰ در این کشور چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.

گوشی‌های هوشمند آیفون اس ای (SE) و آیفون ۶ اس (۶s) در هند ساخته و تولید می‌شود تا کاربران هندی را از پرداخت تعرفه‌های گمرکی و وارداتی گزاف معاف سازد. اما بازار هند، میزبان رقبای قدرتمند دیگری همچون شیائومی و سامسونگ نیز هست که با کیفیت بالا و قیمت پایین‌تری نسبت به اپل محصولات خود را ارائه و عرضه می‌کنند.

این آمار که از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت منتشر شده، نشان می‌دهد که کمتر از یک میلیون دستگاه گوشی هوشمند آیفون در بازار هند به فروش رسیده است که عدد بسیار کم و ناامیدکننده‌ای برای اپل خواهد بود. این نشان می‌دهد که سرعت پیشرفت اپل در افزایش میزان فروش آیفون در هند نسبت به سال گذشته بسیار کمتر از قبل شده و سهم آن نیز در بازار این کشور ۲ درصد کاهش یافته است.

منتشر شده در چهارشنبه 27 تير 1397       کد خبر : 8122
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح