مترو از مگامال مجدد زمین می خواهد

مترو از مگامال مجدد زمین می خواهد

مجری خط 4 مترو که در حال احداث پارکینگ قطارهای مترو در شهرک اکباتان می باشد، طی نامه ای از شرکت نگین آرای آسیا درخواست واگذاری زمین نموده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، طبق اطلاعات بدست آمده طی روزهای های گذشته تقاضای مکتوب مجری خط 4 مترو برای واگذاری 400 متر از زمین های در اختیار مجموعه مگامال به دفتر شرکت نگین ارسال شده است. در این نامه هدف از در اختیار گرفتن مقدار زمین مورد اشاره، ایجاد تأسیسات مترو عنوان شده است.

این خواسته در حالی مطرح می شود که طی سالهای گذشته مدیران ارشد مگامال به شدت نسبت به تعهدات شرکت مترو که از آنها به انجام نرسیده است معترض بوده و هستند. در این میان حتی یک اختلاف حساب مالی چند ده میلیاردی نیز میان طرفین وجود دارد که باعث شده مسیر خروج مسافرین مترو به داخل محوطه اصلی در طبقه همکف مگامال به رغم آماده بودن برای بهره برداری، سالها بسته بماند و همین مورد حسابی مدیران شرکت نگین را عصبانی و ناراحت کرده است.

در همین رابطه یکی از مدیران تصمیم گیرنده مگامال چند هفته پیش در یک جمع خودمانی و صحبت غیر رسمی به صراحت اعلام کرد که بخشی از مشکلات مگامال مربوط به مترو است. از این نظر این فرد عدم اتمام پروژه مترو برنامه های مگامال برای ایجاد فضای سبز در قسمت شمالی این مرکز تجاری و تفریحی را معطل گذاشته و این در حالی است که ساکنین اکباتان، مگامال را برای عدم ایجاد فضای سبز وعده داده شده مقصر قلمداد می کنند.   

هر چند به صورت رسمی هنوز اعلام نشده اما آنطور که از صحبت های مدیران مگامال بر می آید آنها با این خواسته پیمانکار مترو مخالف هستند و به هیچوجه نمی خواهند قسمت های جدیدی از زمین های پروژه را به مترویی ها واگذار کنند.  

مراحل اتمام خط 4 متروی شهری که از شهرک اکباتان عبور می کند و همچنین پروژه احداث پارکینگ قطارهای شهری که قرار است در ضلع شمالی زمین خاکی فاز 2 به انجام برسد سالها است به دلیل نبود بودجه کافی با مشکل مواجه شده است و حالا باید منتظر ماند و دید عزم و اراده مدیریت شهری در چه زمان بر حول محور پایان یافتن این پروژه قرار می گیرد.

منتشر شده در پنجشنبه 4 مرداد 1397       کد خبر : 8142
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح