«آب باریکه» مگامال صاحبان جدید پیدا کرد!

«آب باریکه» مگامال صاحبان جدید پیدا کرد!

یکی از ایرادات مدیریتی در کشور ما این است که وقتی یک حرکت مثبت در کوشه و کناری اتفاق می افتد و کار با موفقیت پیش می رود بلافاصله افرادی درصدد این بر می آیند که خود را به عنوان صاحب آن حرکت معرفی و به عبارتی کار را خودشان در اختیار بگیرند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، از حدود 9 ماه پیش یک برنامه خوب و قابل ملاحظه در مگامال پیاده شد و آن اجاره فضاهای مشاعات به افراد صاحبان مشاغل کوچک در قالب «کانتر» و «غرفه» بود. این پروژه به حدی خوب پیش رفت که تیم اجرا کننده موفق شدند یک گروه چینی را مجاب کنند که برای یک حضور 2 ماهه در محوطه اصلی طبقه همکف عددی در حدود 60 میلیون تومان را پرداخت کنند و محصولات خود را که شامل گلدانهای نفیس بود به فروش برسانند.

اما در شرایطی که بر پایه همین تلاشها اسفند سال گذشته تمام تعهدات مالی و ریالی شرکت نگین نسبت به کارگران و کارمندانش به شکل کامل به انجام رسیده بود و حقوق بگیران مگامال شب عید را با جیب پر راهی خانه شده بودند، حالا خبر رسیده است که مسوولیت برنامه های پیاده شده به راحتی از گروه قبلی سلب و در اختیار گروه جدیدی قرار گرفته است و انگار نه انگار که تیم سابق با خلاقیت خود در طراحی، مذاکره و چانه زنی موفق شده بود رونق قابل توجهی برای مگامال به ارمغان بیاورد.

البته پیگری ها نشانگر آن است که با جا به جایی های صورت گرفته نه تنها روند واگذاری های آغاز شده در ماههای گذشته عملا متوقف شده است بلکه بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک که در ماههای اول حضور آنها همراه با سود مالی دو طرفه همراه بود، به دلیل عدم حمایت های مورد نیاز و توجه تیم جدید عزم رفتن به سرشان زده است.   

این اتفاق در حالی رخ داده است که در ماههای پایانی سال 96 کارگران خدماتی مگامال طی چند نوبت دست به اعتراض نسبت به عدم پرداخت معوقات خود زده بودند و اگر نبود دلسوزی یکی از مدیران بخش فروشگاهی مگامال در تأمین وجه نقد آنهم در عصر یکی از روزهای پاییزی (که بانکها هم تعطیل بودند) آن وقت شاید اعتراضات رنگ و بوی جدی تری به خود می گرفت.

به هر حال چیزی که بد نیست تا حدودی مورد توجه واقع شود اخلاقیات است چون بی شک بی اخلاقی هایی از این دست تنها مأیوس شدن افراد خلاق و صاحب سبک را در پیاده سازی طرح های سود آور به همراه دارد.     

منتشر شده در شنبه 6 مرداد 1397       کد خبر : 8151
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح