بلوکها به صورت انفرادی در پی خرید پساب فاضلاب اکباتان

بلوکها به صورت انفرادی در پی خرید پساب فاضلاب اکباتان

بعد از سالها پیگیری موضوع خرید پساب فاضلاب شهرک اکباتان برای آبیاری فضای سبز در بلوکها که توسط تشکل های مدیریتی اکباتان پیگیری می شده و می شود، حالا برخی بلوکها به این نتیجه رسیده اند که باید برنامه ریزی هایی را بصورت انفرادی برای خرید آب از تصفیه خانه اکباتان به انجام برسانند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، موضوع خرید آب تصفیه خانه اکباتان برای آبیاری فضای سبز بلوکها موضوعی است که چند سال است مذاکرات و پیگیری های آن توسط هیئت مدیره مرکزی اکباتان در جریان است اما حتی در شرایطی که رقم پیشنهادی چند سال پیش تصفیه خانه ای ها برای فروش هر متر معکب آب از 1200 تومان به حدود 700 تومان نیز رسیده است، باز هم گشایشی در این باره حاصل نشده است.

در همین رابطه برخی اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که شمار بسیار محدودی از هیئت مدیره های بلوکها خطر کم آبی موجود را درک و احتمال محدود شدن استفاده از چاه آب بلوکها را در آینده کاملا محتمل می دانند به همین دلیل طی رایزنی با برخی بلوکهای همسایه تصمیم به مذاکره با مدیریت تصفیه خانه های غرب شهر تهران گرفته اند تا شاید طلسم این موضوع بعد از چند سال شکسته شود و خودشان بتوانند از منابع آبی موجود بهره مند شوند.

اما در سمت دیگر این ماجرا شهرداری قرار دارد که خودش یک پای داستان است. مدیران شهرداری به خوبی واقفند که تنها منبع آبی موجود و قابل اعتنا برای آبیاری فضای سبز در محدوده حوالی میدان آزادی، اکباتان، آپادانا و بیمه همین تصفیه خانه جنب بلوک C2 است و باید به هر ترتیبی شده خروجی آن را در اختیار بگیرند اما مشکلی که در این وسط وجود دارد نبود منابع مالی برای انجام این طرح در شرایط امروز است. طرحی که سال گذشته برآورد آن حدود 3 میلیارد تومان بود تا لوله کشی از تصفیه خانه در جنوبی ترین نقطه شهرک اکباتان به پارک نرگس یعنی شمالی ترین نقطه انجام شود و در مسیر نیز انشعاباتی به بلوکها داده شود.

به هر حال چیزی که اکنون مشخص است هدر رفتن روزنانه چند صد هزار متر مکعب پساب تصفیه شده فاضلاب است که به راحتی هر چه تمامتر مجدد به نهرهای زیر زمینی بازگردانده می شود و طی این سالها مدیریت داخلی شهرک اکباتان هیچگاه نتوانسته ساز و کار استفاده از این داشته مهم را برای خود مهیا کند.

چندی پیش احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز بصورت تلویحی اعتراض خود را در خصوص عدم استفاده از پساب فاضلاب اکباتان به زبان آورد و گفت: «ما فکر می کردیم در شهرک اکباتان سیستم آب چرخانی وجود دارد که با جدیت آب را تصفیه کرده و نسبت به آبیاری فضای سبز اقدام می‌شود، اما متاسفانه شاهد بودیم که این آب باز چرخانی می‌شود، اما در نهر فیروزآباد رها شده و این آب باز چرخانی شده به هدر می‌رود.»  

منتشر شده در شنبه 20 مرداد 1397       کد خبر : 8205
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح