بودجه بازسازی ساختمان سرای محله اکباتان مشخص شد

بودجه بازسازی ساختمان سرای محله اکباتان مشخص شد

وضعیت ساختمان سرای محله شهرک اکباتان و مشکلات ساختاری آن مدتها است نگرانی های بسیاری را به همراه آورده اما حالا قرار است طبق تصمیم گیری های صورت گرفته بودجه ای برای بازسازی آن اختصاص پیدا کند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، چندی پیش شورایاری اکباتان طی یک آگهی که در فضای تلگرام انتشار داد از اکباتانی هایی که دارای شرکت عمرانی ثبت شده هستند درخواست کرد تا ضمن مراجعه به سرای محله مراحل مقدماتی آغاز پروژه بازسازی ساختمان سرای محله واقع در میدان بسیج را به انجام برسانند.

در همین رابطه و بر اساس پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 5 از ردیف بودجه های در اختیار خود مبلغی در حدود 180 میلیون تومان را برای این موضوع اختصاص داده است تا در شرایط فعلی ساختمان سرای محله اکباتان بیش از این دچار مشکل نشود. 

این رقم در حالی به این مورد اختصاص پیدا کرده است که اولا به نظر نمی رسد وضعیت این ساختمان با پروژه ترمیم آنچنان تغییری پیدا کند و بسیاری از افرادی که نظر آنها جنبه کارشناسی دارد معقتد هستند که این مدل بازسازی مدنظر (بر اساس بودجه) تنها درمانی کوتاه مدت محسوب می شود و با وجود مشکلاتی مانند دیوارهایی که به جای مصالح از چوب نئوپان ساخته شده یا سیم کشی کاملا معیوبی که در این ساختمان وجود دارد و در کنار همه این ها تأسیساتی که هر چند ماه هزینه بسیار گزافی برای نگهداری آن پرداخت می شود، عملا کار به اهداف مورد نظر دست پیدا نمی کند.

از طرف دیگر وضعیت شورایاری اکباتان خود موضوع مفصل دیگری است چون در حدود 6 ماه آینده و به احتمال زیاد انتخابات شورایاری های محلات برگزار می شود و اینکه در 6 ماه پایانی دوره 4 ساله این بودجه تعلق می گیرد از چند زاویه قابل بررسی است. اولا قطعا تا بودجه اختصاص پیدا کند و پروژه به انتها برسد دوره شورایاری فعلی به اتمام رسیده و ادامه کار به نفرات بعدی خواهد رسید که از این روی شاید بهتر باشد مراحل اجرایی بازسازی به دوره بعدی واگذار شود چون در این شرایط شائبه تأثیر گذاری این برنامه در فرآیند تبلیغات متقاضیان ورد به شورایاری نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد. فراموش نکنیم که در هنگام برگزاری انتخاباتی همچون مجلس و شورای شهر کاندیداهای خواهان ورود به پارلمان از 6 ماه پیش باید از مسوولیتهای دولتی خود (در صورت برخورداری) استعفا بدهند. 

و مورد آخر اینکه یادآوری و عبرت گیری از بودجه 300 میلیونی چند سال قبل که برای بازسازی سرای محله اکباتان باز هم از طرف شهرداری اختصاص یافت بد نیست. برخی افرادی که در آن مقطع در سرای محله اکباتان رفت و آمد داشته اند امروز معتقدند بعد از بازسازی نوبت قبلی حال و روز ساختمان سرای محله بدتر شد چون به اسم بازسازی برخی از تجهیزات این ساختمان همچون صندلی های آمفی تئاتر تعویض شد آنهم به شکلی که نمونه های جدید از کیفیتی به مراتب پایین تر از قبلی ها برخوردار بودند.     

منتشر شده در يكشنبه 4 شهريور 1397       کد خبر : 8243
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح