خروج عمده نوسان گیران از بازار مسکن اکباتان

خروج عمده نوسان گیران از بازار مسکن اکباتان

نوسان ‌گیری یک نوع استراتژی معاملاتی در بازار مسکن محسوب می ‌شود و از آنجاییکه استراتژی‌های سرمایه ‌گذاری متفاوتی در بازه‌های زمانی مختلف وجود دارد، برخی سرمایه گذاران بازار مسکن در شهرک اکباتان با اعتقاد بر نوسان ‌گیری در دوره‌های کوتاه ‌مدت فعالیت می ‌کنند.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، آپارتمانهای شهرک اکباتان به دلیل عمر بالای سازه ی بلوکها که باعث از میان رفتن بحث تفکیک خانه های نوساز و کلنگی می شود، یکی از جذابترین موارد سرمایه گذاری بازار مسکن در غرب شهر تهران محسوب می شود. به همین دلیل تعدادی سرمایه گذار وجود دارند که به صورت تخصصی و کوتاه مدت بر روی خرید و فروش فایل های فعالیت می کنند. مهمترین مشخصه این گروه این است که سریع و با قیمتی مناسب و حتی پایین تر می خرند و بلافاصله هم آپارتمان خریداری شده را به فروش می رسانند.

بنا بر پرس و جوهای صورت گرفته از برخی فعالین معتمد معاملات املاک در اکباتان، طی هفته های اخیر تعداد قابل توجهی از جمعیت تقریبا 30 نفری نوسان گیران بازار مسکن در این محدوده (بیش از نصف) عملا خرید و فروشی انجام نمی دهند و یا به عبارتی از بازار خارج شده اند. گفتنی است که البته این گروه 30 نفری همیشه همین تعداد نیستند و در ایام داغ بودن بازار تعداد آنها تا 100 نفر نیز می رسد اما به طور کلی حرفه ای ها و پای ثابت های این دست معاملات همان تعداد ذکر شده هستند.

پیدا کردن اینکه معاملات این مدلی چقدر برای سرمایه گذاران در اکباتان سود دارد کار راحتی نیست اما آنطور که از بررسی آمارهای خرید و فروش های صورت گرفته برمی آید برای آپارتمان های یکخوابه حدود 30 میلیون، دوخوابه حدود 50 میلیون، سه خوابه حدود 80 میلیون و چهارخوابه بین 100 تا 150 میلیون سود مالی مدنظر سرمایه گذاران می باشد.  

بنا به گزارش برخی خبرگزاری ها روند معاملات مسکن پایتخت طی 5 ماه نخست امسال گویای این واقعیت است که روند افزایشی 266.8 درصد اردیبهشت ماه 97 نسبت به ماه پیش از آن (فروردین 97) از خرداد ماه و به‌دنبال افزایش با شیب تند قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته و در حال حاضر نیز برخی کارشناسان معتقد به وجود رکود در بازار مسکن هستند.

منتشر شده در دوشنبه 12 شهريور 1397       کد خبر : 8255
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح