لزوم تعریض اتوبان ستاری با توجه به ساخت و ساز شمال اکباتان

لزوم تعریض اتوبان ستاری با توجه به ساخت و ساز شمال اکباتان

قطعه زمینی که در اتوبان شهید ستاری به جنوب (نرسیده به شهرک اکباتان) از سالها پیش برای بحث ساخت و ساز تجاری در نظر گرفته شده است در شرایطی روند اجرایی شدن خود را سپری می کند که موضوع تعریض مسیر های رفت و برگشت اتوبان شهید ستاری به محدوده اکباتان که در حال حاضر در ساعاتی از شبانه روز دچار ترافیک قابل توجهی می باشد همچنان در حاله ای از ابهام قرار دارد.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، تصاویر تهیه شده از زمین روبروی پروژه افق اکباتان نشان دهنده این است که عملیات عمرانی این پروژه در حال انجام می باشد و حتی کانکس های عوامل اجرایی در گوشه تصویر نیز به چشم می خورد.

در همین رابطه چندی پیش هوشنگ هموطن شورایار شهرک اکباتان در خصوص ساخت و ساز موجود در این قطعه زمین گفت: «این قطعه زمین سالها پیش نیز برای بحث تجاری سازی در نظر گرفته شده بود اما در همان زمان با اعتراضاتی که صورت گرفت کار متوقف شد اما حالا دوباره عده ای درصدد انجام آن هستند و البته خوشبختانه  کار هنوز در مراحل اداری برای کسب مجوزهای قانونی است که ما متوجه این موضوع شده ایم.»

البته آنطور که در تصاویر مشخص است به نظر می رسد پروسه کسب مجوزهای قانونی در این زمینه تکمیل شده باشد چون عملا کار در مرحله اجرا قرار دارد. اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد اینکه آیا بد نبود به موازات اجرای این پروژه بحث تعریض اتوبان شهید ستاری نیز در دستور کار قرار می گرفت؟

طی سالهای گذشته به دفعات قول هایی مبنی بر احداث رمپ هایی برای اتصال مستقیم ستاری جنوب به اتوبان کرج به اکباتانی ها داده شده است تا خودروها برای رسیدن به اتوبان وارد میدان بسیج (برای قرار گرفتن در لاین ستاری شمال) نشوند، اما تاکنون این قولها به مرحله اجرا نرسیده اند.

قطعا شورایاری و هیئت مدیره مرکزی اکباتان با پیگیری این موضوع و به سرانجام رسیدن آن می توانند مقداری از بار ترافیکی موجود در تقاطع هایی همچون ورودی ستاری به داخل اکباتان (از کنار مسجد امام خمینی (ره) را کاهش دهند.

منتشر شده در دوشنبه 12 شهريور 1397       کد خبر : 8257
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح