استفاده همچنان برخی بلوکهای اکباتان از آب چاه برای مصارف شرب

استفاده همچنان برخی بلوکهای اکباتان از آب چاه برای مصارف شرب

طی روزهای گذشته جلسه ای در محل دادسرای ناحیه 19 تهران تشکیل و در خصوص استفاده برخی بلوکهای شهرک اکباتان از آب چاه به منظور مصارف بهداشتی بحث هایی صورت گرفته است.

به گزارش سایت خبری اکباتان و طبق اطلاعات بدست آمده در این جلسه علاوه بر هیئت مدیره برخی بلوکها سرپرست دادسرای ناحیه 19، مدیران سازمان آب منطقه ای تهران، نمایندگان آب و فاضلاب منطقه 3 و مدیریت مرکز بهداشت شمال غرب تهران حضور  داشته اند و گزارشات تهیه شده در خصوص استفاده برخی بلوکها از آب چاه در مصارف شرب مورد بررسی قرار گرفته است.

این گزارشها که توسط مدیران سازمان آب و مرکز بهداشت شمال غرب تهران تهیه شده است در حضور سرپرست دادسرای ناحیه 19 قرائت و به صراحت از استفاده برخی بلوکها از آب چاه به عنوان آب شرب سخن به میان آورده و پس از آن بنا به دستور مقام قضایی حاضر در جلسه تصمیم بر ارسال اخطار یک هفته ای مبنی بر جمع آوری تجهیزات مربوط به انشعابات غیر مجاز آب اخذ شده است. البته پس از این مهلت قرار است مجدد نمونه گیری هایی از آب بلوکها به عمل آید تا میزان همراهی مدیران بلوکها در این فقره مشخص و با متخلفین برخوردهای جدی تری صورت پذیرد.

موضوع استفاده آب چاه در بلوکها موضوع جدیدی نیست و حتی در تیرماه سال 94 مرکز بهداشت شمال غرب تهران طی یک اخطاریه بهداشتی موضوع اختلاط آب شرب شرکت آبفا با آب چاههای خصوصی در داخل بلوکها را مورد تأیید قرار داد و با اشاره به بیماری هایی همچون وبا، حصبه، تیفوئید و ... خواستار قطع کلیه خطوط و اتصالات فعال در زمینه انتقال آب چاهها به داخل بلوکها شد.

البته این موضوع به همین جا ختم نشد چون بعد برخی از اعضای هیئت مدیره برخی بلوکها حتی به مراجع قضایی هم احضار شدند تا در نهایت که حالا کار به جلسه و بحث پیرامون این مسئله در یکی از دادسراهای عمومی و انقلاب تهران رسیده است.  

موضوع استفاده از آب چاهها در مصارف شرب ساکنین بلوکها موردی است که بعد از چند سال حتی بسیاری از ساکنین بلوکها متوجه آن شده و کار به جایی رسیده که برخی افراد مطلع در بلوکها با استفاده از دستگاههای خانگی مقدار املاح غیر مجاز آب بلوکهای خود را در ساعات مختلف شبانه روز اندازه گیری کرده و بدین وسیله متوجه می شوند که در چه ساعاتی از شبانه روز آب چاهها به داخل سیستم آب لوله کشی بلوک هدایت می شود.

معمولا این اقدام در برخی بلوکهای اکباتان با هدف کاهش مبلغ قبوض آب صورت می گیرد و صد البته بسیاری از بلوکها و مدیران باوجدان آنها هیچگاه به چنین اقداماتی دست نمی زنند و از آب چاهها تنها برای مصارف فضای سبز استفاده می کنند.   

منتشر شده در پنجشنبه 22 شهريور 1397       کد خبر : 8283
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح