شانه خالی کردن ال جی و سامسونگ از پرداخت جریمه سنگین گمرک!

شانه خالی کردن ال جی و سامسونگ از پرداخت جریمه سنگین گمرک!

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت ‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم دریافت جریمه های میلیاردی دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی، اظهار کرد: علی رغم گذشت 2سال، جریمه های 3 هزار میلیارد تومان شرکت ال جی و هزار 700 میلیارد تومانی شرکت سامسونگ که از سوی گمرک تعیین شده بود، وصول نشده است.

وی با اشاره به تخلفات این دو شرکت تشریح کرد: عمده تخلفات، ناظر بر نحوه ورود قطعات بوده یعنی این دو شرکت کره ای کالاهای ساخته شده را به قطعات منفصل تبدیل  و از گمرک وارد کشور کرده و پس از مونتاژ  مجدد در کارخانه هایشان، به بازار مصرف عرضه می کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو شرکت با استفاده از تعرفه ترجیحی  کالاهای خود را به عنوان تولید کننده و به اسم قطعات وارد کرده اند.

کریمی به تاثیرگذاری این دو شرکت و شرکت های مشابه در بازار لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت محصولات این شرکت ها سبب کسب درآمد های فراوان برای آنان شده است. برای مثال قیمت یخچال 5 میلیونی به 16 تا 17 میلیون تومان رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به این که وصول این جریمه ها به نوعی حق مردم است پس از گذشت دو سال از گمرک و وزارت اقتصاد و دارایی انتظار وصول این جرایم را داریم.

منتشر شده در پنجشنبه 22 شهريور 1397       کد خبر : 8286
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح