شهرداری پس از 7 ماه نقد «4 اکباتان» را اجرایی کرد

شهرداری پس از 7 ماه نقد «4 اکباتان» را اجرایی کرد

بیش از هفت ماه پیش 4 اکباتان در مطلبی به نقد نحوه ساخت مجسمه آتش نشان واقع در ضلع شمالی پارک نرگس و جنب اتوبان شیخ فضل ا... نوری پرداخت (اینجا را بخوانید) و حالا خوشبختانه تغییراتِ نماد آتش نشانان غیور در شهرک اکباتان در حال انجام است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، همانطور که در مطلب قبلی به آن اشاره شده بود نحوه ساخت این اِلمان در 3 مورد محل پرسش است که یکی از مهمترین آنها رنگ ظاهری آن یعنی قرمز می باشد که اصلا معلوم نیست به چه دلیل این رنگ در ابتدا انتخاب شده چون در لباس سازمانی آتش نشانان خبری از رنگ تماما قرمز نیست.

در همین رابطه از چند روز پیش داربست ها برای اصلاح رنگ این مجسمه به کار گرفته شده و آنطور که از گوشه و کنار مشخص است قرار است رنگ و مدل لباس رسمی آتش نشانان یعنی تلفیقی از رنگهای قهوه ای و کرم جایگزین آن شود.   

در پایان ضمن تشکر از مدیران شهرداری که نسبت به این موضوع حساسیت لازم را نشان داند خاطر نشان می سازد که معمولا رسم بر این است که در کنار مجسمه ها و نمادها نوشته ای نصب می شود تا توضیحات کاملتری از هدف و مضامین مورد نظر به مخاطب منتقل شود و امید است که این مورد نیز برای این نماد ارزشمند لحاظ شود تا طی سالهای آینده بینندگان این مجسمه علت ساخت و فلسفه ی وجود آن را بیشتر درک نمایند.

اِلمانهای شهری نمادی از احساس، تفکر و اندیشه مردمی هستند که همیشه با آن احساس زندگی می‌کنند. زندگی بشری نیز با نمادها شکل می ‌گیرد و لازم است که یک نماد جامعیت اجتماعی پیدا کند. با این شرایط مردم هم دوست دارند که با آن احساس و اندیشه زندگی کنند.

امروزه کارشناسان هنرهای تجسمی در فضاهای شهری معتقدند که ساخت تندیس ‌ها و مجسمه‌های رئالیستی دیگر خریدار ندارد و حتی در کشورهای اروپایی هم به آن صورت کاربرد ندارد. اما در عوض یک اثر حجمی می‌تواند شناسنامه یک شهر یا یک محله باشد. از منظر زیبایی شهری نیز یک اثر باید به گونه‌ای باشد که مردم از دیدن آن لذت ببرند و از نظر بصری برایشان نیروبخش باشد.

منتشر شده در دوشنبه 2 مهر 1397       کد خبر : 8315
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح