چیزی به اسم ژن «سستی ایمان» وجود ندارد

چیزی به اسم ژن «سستی ایمان» وجود ندارد

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران، ادعاهایی همچون «کشف واکسن تراریخته برای تغییر رفتار و بی‌بند و بار کردن انسان‌ها» را غیرعلمی خواند و گفت: چیزی به اسم ژن «سستی ایمان» در علم ژنتیک وجود ندارد و تنها مدرک این ادعای گزاف کلیپ چهار دقیقه‌ای از یک جلسه محرمانه مربوط به پنتاگون بوده که به بیرون درز کرده است.

به گزارش ایسنا، پروفسور بهروز قره یاضی امروز در کارگاه و نشست مسائل ایمنی زیستی مرتبط با موجودات تغییر یافته ژنتیکی در دانشگاه تبریز با رفع ابهام در خصوص مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته، اظهار کرد: ادعاهای زیادی در خصوص عوارض جانبی مصرف محصولات تغییر ژنتیک یافته همچون سرطان‌زا بودن این مواد مطرح شد که برخی رسانه‌ها نیز در این میان به این آتش دامن زدند، بعضی رسانه‌ها هستند که مشتری چنین مطالب غیر علمی بوده و قلم خود را می‌فروشند و با تیترهایی همچون «مهندسی ژنتیک دخالت در کار خدا»، «گاوها شبیه هیولا می‌شوند» و «آسیب به سیستم ایمنی، تیموس و طحال» مردم را نگران می‌کنند.

وی با اشاره به برخی شایعات در خصوص عوارض جانبی مصرف محصولات تراریخته، بیان کرد: بعضی‌ها گفتند با خوردن محصولات تراریخته دم در می‌آورید.

وی در ادامه با اشاره به برخی شایعات در این خصوص اضافه کرد: هیچ بیماری‌ای در دنیا وجود ندارد که به محصولات تراریخته نسبت داده نشده باشد، اما باید دید آیا هیچ سند علمی در این خصوص وجود دارد؟

قره یاضی تأکید کرد: مخالفان تولید ملی محصولات تراریخته به مقاله‌ای به نوشته «سرالینی» استناد می‌کنند، اما این مقاله امروزه از سوی مجامع علمی نقض شده است و اعتبار و صلاحیت علمی‌ برای استناد ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفت برخی با دستیابی به فناوری هسته‌ای در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروزه نیز افرادی همچون مخالفان با دستیابی به فناوری هسته‌ای با تولید ملی محصولات تراریخته در کشور مخالف هستند که نتیجه‌ آن وارد کردن سالانه پنج میلیارد دلاری محصول تراریخته است.

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران، در پایان با بیان اینکه امروزه ۱۹۰ میلیون هکتار محصول تراریخته جهان زیر سطح کشت است، خاطرنشان کرد: گروه صلح سبز به عنوان یکی از مخالفان و مدعیان، سالانه دو میلیارد دلار در سال به کشوری مثل هندوستان تزریق می‌کند تا از کشت محصولات تراریخته جلوگیری کند.

منتشر شده در شنبه 7 مهر 1397       کد خبر : 8334
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح