سوء استفاده یک برند ایتالیایی کفش از فقر و نداری

سوء استفاده یک برند ایتالیایی کفش از فقر و نداری

یک برند ایتالیایی کفش با نام «Golden Goose» در شبکه های اجتماعی اسنیکری را به قیمت 530 دلار به فروش گذاشت. چیزی که این کفش را از دیگر کفش ها متفاوت می کند، طراحی آن است. این کفش به گونه ای طراحی شده که انگار کهنه، پوسیده و پاره است اما جالب است که برای پرداخت آن باید چند صد دلار هزینه کرد.

مردم در شبکه های اجتماعی عکس العمل های منفی به این کفش نشان دادند. خیلی ها این اقدام را توهینی به قشر طبقه پایین جامعه دانستند. به عنوان مثال فردی در توییتر خود نوشت: «خیلی از مردم به دلیل فقر، کیسه های پلاستیکی به پا می کنند. آنها حتی پول یک جفت کفش را هم ندارند، چه برسه به کفش زوار در رفته ای که به قیمت 530 دلار به حراج گذاشته شده!»

اما خود این برند نوشت: «امروزه حدود 43.1 میلیون آمریکایی در فقر زندگی می کنند و ما از این که جرات آن را داشتیم که ظاهر کهنه را در اولویت کارمان قرار دهیم، به خودمان افتخار می کنیم. این ایده یکی از بزرگ ترین ترندهای مد و فشن امسال خواهد بود.»

البته برند گلدن گوس تنها برندی نیست که دست به چنین اقدامی زده است، برندهای لوکس دیگری چون بالنسیاگا نیز لباس هایی که به ظاهر کهنه یا مضحک و غیر قابل استفاده می باشند را به قیمت های کلانی چون 9000 دلار به حراج گذاشته بود.

ما مخالف این خلاقیت باشیم یا نه، این برند توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند و مردم را وادار کند به فقری که اطراف شان را گرفته، بیشتر بیاندیشند.

کشور ایتالیا به واسطه صنعت مد و طراحی لباس توانسته نام خود را با فشن و کالاهای لوکس به تمام دنیا بشناساند. موفقیتی که در این عرصه پس از جنگ جهانی دوم کسب شده است. با این حال برندهای تولید کننده در این کشور هر از چندگاهی با تولیدات تقریبا متفاوت سعی در کسب بازارهای بیشتر برای خود هستند.   

منتشر شده در دوشنبه 9 مهر 1397       کد خبر : 8341
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح