بازخوانی تاریخی یکی از صدها ایده تخیلی در مورد اکباتان

بازخوانی تاریخی یکی از صدها ایده تخیلی در مورد اکباتان

هسته شکل گیری طرح «شهرک اینترنتی اکباتان» در سال 1373 ایجاد  و در سال 80 به صورت رسمی اعلام گردید و اتفاقا تا سال 1383هم بحث جدی در این مورد وجود داشت ولی عمده مشکلات نبود زیرساخت کافی در شهرک اکباتان طی آن سالها بود.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در آن دوران ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه با اجرای شهرک اینترنتی کارهای ضروری مردم با حداقل مراجعه مستقیم به سازمان های خدمات دهنده انجام میشود و این مطلب در حالی بیان می شد که آن هنگام مردم در اکباتان هنوز از اینترنت dialup استفاده می کردند. مضاف بر آنکه ذهنیت عمومی از فعالیت های مجازی وجود نداشت و مهمتر از همه اینکه به جز نصب یک بنر در سه راه مخابرات  (مربوط به همایش شهرک اینترنتی) آنهم برای کمتر از یک روز اطلاع رسانی خاصی صورت نگرفت. در کل باید گفت این طرح بیشتر شبیه یه پروپوزال دانشجویی بود تا پروژه تحقیقاتی و اجرایی.

در بخشی از متن خبر درج شده که در تصویر هم قابل مشاهده می باشد یکی از کارشناسان دانشگاه شریف با اعتماد به نفس خاصی اعلام کرده است: «ایجاد این شهرک تاکنون از سوی دو وزارتخانه دولتی و چندین شرکت خارجی مورد حمایت قرار گرفته است و بر اساس توافق انجام شده وزارت پست و تلگراف و تلفن و شورای عالی اطلاع رسانی وظیفه طراحی و پیاده سازی زیر ساخت ارتباطی شهرک (رینگ فیبر نوری) را بر عهده گرفته اند».

توضیح مهم اینکه تصویر فوق متعلق به آرشیو تصاویر شخصی محمد جواد نعمتی خبرنگار اکباتانی، به تاریخ تیرماه 1380 می باشد.

منتشر شده در چهارشنبه 11 مهر 1397       کد خبر : 8345
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح