درگذشت خیر بزرگ اکباتانی و مرد همیشه سرافراز نیروی هوایی ارتش

درگذشت خیر بزرگ اکباتانی و مرد همیشه سرافراز نیروی هوایی ارتش

روز گذشته اسماعیل پور نبی مرد بازنشسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و چهره ماندگار صنعت هواپیمایی کشور که سالهای بسیاری از عمر خود را در شهرک اکباتان سپری کرده بود دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اسماعیل پور نبی نوقابی متولد 1323 در نوقاب گناباد بود که پس از دوران تحصیل وارد نیروی هوایی ارتش شد و به سبب تلاشهایی که از خود به نمایش می گذاشت حتی برای فرا گرفتن دوره های تخصصی به کشور آمریکا نیز اعزام گردید. وی در سالهای جنگ همکاری های بسیار نزدیکی را با شهید ستاری چهره ماندگار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت بطوریکه بخشی از مسوولیت های شهید ستاری در ستاد نیروی هوایی به مرحوم پور نبی واگذار شده بود. اما این پایان کار نبود چون پس از دوران بازنشستگی نیز به سبب کسب تجربیات بسیار گرانبها در عرصه هوایی مدرسه خلبانی آرتا کیش اکباتان را به عنوان اولین مدرسه خصوصی آموزش خلبان در کشور پایه گذاری کرد.

در رابطه با ابعاد شخصیت مرحوم پور نبی باید گفت که کار و تلاش در عرصه هوانوردی همه زندگی وی را تشکیل نمی داد چون او از سالها پیش با راه اندازی یک بنیاد خیریه موقوفه به عنوان «ابوفاضل» بخش عمده ای از عمر باقی مانده خود را صرف تحصیل دانش آموزان محروم در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه نمود و در این راه دانش آموزان محروم بسیاری را به چرخه  تحصیل بازگرداند.

مرحوم خودش یک بار در پاسخ به چرایی راه اندازی بنیاد خیریه ابوفاضل به خبرنگار 4 اکباتان گفت: «خودم در دوران مدرسه خیلی سختی کشیدم. روزی 2 ساعت در برف و باران آنهم با دوچرخه برای رسیدن به مدرسه طی می کردم. به همین دلیل هنگامی که از نظر مالی توانایی پیدا کردم تصمیم گرفتم هوای دانش آموزان محروم را داشته باشم.»

از مهمترین ویژه گی های مرحوم پور نبی در بحث رسیدگی به کارهای خیریه این بود که هیچگاه اجازه نداد تبلیغاتی در رابطه با عملکرد بنیاد خیریه موقوفه ابوفاضل صورت پذیرد و همیشه معتقد بود که وی بخشی از درآمدهای مدرسه خلبانی آرتا کیش و ایرلاین هوایی آرتا را که مدیریتش را در اختیار داشت به این کار اختصاص می دهد و نیازی به بازگو کردن این موارد وجود ندارد.   

گفتنی است در سال 1394 طی برنامه ای با عنوان آیینه فرهنگ که با تلاش مدیریت وقت خانه فرهنگ آیه و همراهی سایت خبری اکباتان برگزار گردید از سالها زحمات پور نبی تجلیل به عمل آمد.

سایت خبری اکباتان ضمن تسلیت برای درگذشت این بزرگ مرد نکونام از خداوند متعال درخواست رحمت و آمرزش برای تازه درگذشته و صبر و بردباری در این مصیبت برای خانواده محترم پور نبی دارد.

مراسم خاکسپاری مرحوم پورنبی امروز (یکشنبه) در بهشت زهرای تهران برگزار گردید. 

منتشر شده در يكشنبه 22 مهر 1397       کد خبر : 8377
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح