«غذا، سلامت و ورزش»، رموز جذب مخاطب در سرای محله بیمه

«غذا، سلامت و ورزش»، رموز جذب مخاطب در سرای محله بیمه

بررسی های میدانی به خوبی بیانگر این است که منحنی صعودی فعالیت سرای محلات منطقه 5 در فصل تابستان، با شروع فصل پاییز شیب نزولی قابل توجهی را تجربه می کند اما در این میان سرای محله کوی بیمه با تکیه بر نقاط قوت شناسایی شده در طول 4 سال گذشته همچنان درصدر جدول فعالیت های فرهنگی و اجتماعی منطقه قرار دارد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، به طور کلی اگر بخواهیم به طور خلاصه مهمترین راهکارهای به کار گرفته شده برای جذب و همراهی مخاطبین در سرای محله بیمه را که در طول سال مدام در حال اجرا و البته همیشه هم با پاسخ مناسب مواجه هستند، معرفی کنیم باید به 3 مورد «غذا، سلامت و ورزش» اشاره داشته باشیم.

برنامه های «غذا محور»، همیشه پای زنان در میان است

دست اندرکاران سرای محله به خوبی متوجه شده اند که غذا فاکتوری کاملا اساسی در جهت جذب خانواده های کوی بیمه و حتی اکباتانی ها است. بر همین اساس حداقل در طول یکسال و نیم گذشته هیچ دوره زمانی 3 ماهه ای را یافت نمی کنید که برنامه ای تحت عنوان جشنواره غذا، مراسم حلوا پزی، مسابقه آشپزی، چالش تهیه دِسر و ... در آن برگزار نشده باشد.  

از طرفی با توجه به موقعیت مکانی سرای محله بیمه در بلوار شهید نفیسی مشارکت کنندگان این برنامه ها به راحتی امکان آن را پیدا می کنند که در محوطه بیرونی سرای محله محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند که از همین رهگذر سود چشمگیری هم نصیب افراد فعال در این عرصه می شود.  

سلامت جسم و روح با دمنوش و کارگاه روانشناسی

اما بیمه ای ها همیشه همه توجهات را به سمت شکم معوطف نمی کنند چون برنامه های متنوعی توسط «خانه سلامت» سرای محله بیمه به صورت مداوم در حال تدارک و اجرا می باشد.

این برنامه ها که تحت قالب کارگاه های آموزشی برگزار می شوند از معرفی دمنوش های گیاهی تا تیپ شناسی شخصیتی را شامل می شوند و طبیعی است که با توجه به برگزاری عمدتا رایگان آنها استقبال مناسبی هم صورت پذیرد.

در تمام کارگاههای برگزار شده در این حوزه کارشناسان رسمی دعوت و به آموزش شرکت کنندگان می پردازند.

ورزش پس از تابستان حلقه مفقوده تمام منطقه 5

اگر بعد از فصل تابستان به اکثر کلاسهای آموزش فوتبال که در فصل تابستان در سطح منطقه 5 فعال هستند سری بزنید به خوبی متوجه می شوید که با شروع فصل پاییز تنور برگزاری «مدرسه فوتبال» خیلی داغ نیست. این امر حتی در مورد باشگاههایی همچون پاس و راه آهن نیز صدق می کند و این دو مجموعه با قدمتی بیش از 3 دهه تنها برای تابستان برنامه های آموزشی را به اجرا می رسانند.

اما نگاهی اجمالی به اوضاع ورزش در سطح محله کوی بیمه به خوبی بیانگر این است آکادمی فوتبال و تیمهای فوتبال پایه در تنها زمین چمن مصنوعی این محله حتی با اتمام فصل تابستان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. این تداوم فعالیت های ورزشی باعث شده است که نه تنها بیمه ای ها از بابت مشکلات معمول مابین پیمانکار و کارفرما که در سایر زمین های چمن مصنوعی سطح ناحیه 6 مدام در حال وقوع است راحت باشند بلکه در هر زمان حداقل 3 تیم فعال فوتبال در رده های پایه آماده مسابقه و رقابت می باشند.

این پتانسیل مهم در حالی برای محله کوی بیمه ایجاد شده است که همین حالا سرای محلات اکباتان و آپادانا حتی از داشتن یک تیم سازمان یافته فوتبال در رده های نوجوانان و نونهالان محروم بوده و هستند.

اما بی انصافی که صحبت از ورزش به میان بیاید و اشاره ای به مسابقات دارت خانه ورزش سرای محله بیمه نشود. در این زمینه بیمه ای ها از هر فرصتی هر چند کوتاه استفاده و تخته دارت را به دیوار می چسبانند و در پایان هم هدیه ای هر چند کوچک به شرکت کنندگان اهدا می شود.    

منتشر شده در چهارشنبه 2 آبان 1397       کد خبر : 8414
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح