هیس، ساکنین بلوکها دیگر سکوت نمی کنند!

هیس، ساکنین بلوکها دیگر سکوت نمی کنند!

تنها یک نگاه اجمالی به وضعیت تغییرات در برخی بلوکهای شهرک اکباتان کافی است تا این نتیجه بدست آید که «سنت» های مدیریتی در اداره کردن بلوکها رفته رفته جای خود را به مبانی کاملا استدلالی و علمی مباحث مدیریت واگذار می کنند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مدیریت در بلوکهای اکباتان از دیرباز و به استثنای برخی بلوکهای خاص بصورت غیرهدفمند و با اولویت پیشبرد روزمرگی های موجود، بوده است. در این نوع گرداندن و اداره کردن بلوکها که شاید به سختی بتوان عنوان «مدیریت» را بر آن اطلاق کرد بیشتر هدف بر مبنای دریافت حداکثری مبالغ شارژ ماهیانه به منظور رتق و فتق امورات جاری همچون قبوض آب و برق و گاز، حقوق پرسنل و ... ترسیم شده است بدون آنکه دورنمایی خاص برای بلوکها از باب «میان مدت» و «بلند مدت» در نظر گرفته شود.

اما رفته رفته و در یک حرکت کاملا آهسته ولی پیوسته سرنوشت برخی بلوکهای در حال «تغییر» می باشد. موضوعی دیگر امروز به راحتی می توان در هر سه فاز اکباتان قابل مشاهده می باشد و به عبارتی حصار «سنت» ها در حال شکسته شدن است.     

تمایل افراد جدید به حضور در بدنه هیئت مدیره ها

هر چند با آهستگی کامل اما بی شک با یقین تام و تمام، برخی از ساکنین بلوکها که تا همین چند سال پیش هیچ تمایلی برای حضور در ترکیب هیئت مدیره ها نداشتند حالا بخت خود را برای ورود آزمایش می کنند و اتفاقا در موارد بسیاری هم موفق بوده اند چون همسایگانشان هم دیگر از چهره های تکراری خسته شده اند.

در همین زمینه طی ماههای گذشته و با توجه به فصل برگزاری مجامع انتخاباتی، هیئت مدیره بسیاری از بلوکها تجربه حضور افراد جدید الورود را به دست آورده اند.

شیوه های جدید نظارت در فضای مجازی

اگر تا چند سال پیش از طرف برخی هیئت مدیره ها با استدلال آبروریزی برای بلوک مدام عنوان می شد که «هیس، ساکنین فریاد نمی زنند!» حالا در برخی بلوکها ساکنین رسما گروههای گفت و گو در فضای مجازی تشکیل می دهند و مشکلات موجود در بلوکها را به بحث و مشورت می گذارند. این رفتار دقیقا بیانگر این است که خود اعضای این بلوکها به درستی پی برده اند که فضای سکوت و چشم پوشی تنها منجر به ایجاد حیاط خلوت برای مانور عده ای دیگر خواهد شد.

جوانان از سایه پدربزرگ ها بیرون می آیند

نمی توان گفت که هیچوقت جوانان در ترکیب هیئت مدیره بلوکها حضور نداشته اند اما به ضرس قاطع می توان گفت که جوانان معمولا در چنین نشست هایی در سایه مسن ترها قرار دارند و این مورد نیز دلیلی ندارد جز اینکه اکثریت اعضای هیئت مدیره را افراد سن و سال داری تشکیل می دهند که محافظه کاری اولویت اصلی آنها محسوب می شود.

اما طی ماههای گذشته خبرهایی از برخی بلوکهای به شدت سنت گرا به گوش می رسد که اعتراض اعضای جوانتر به شیوه های مدیریتی موجب شده است که مسوولیت نظارت بر اجرای برخی پروژه های مصوب هیئت مدیره به این نفرات واگذار شود.

چاشنی خلاقیت در حال ورود است

نفرات جدید هیئت مدیره در بلوکهایی که تغییرات اساسی را در خصوص کنار گذاشتن هیئت مدیره های چندین و چند ساله تجربه می کنند به خوبی دریافته اند که به دلیل سم پاشی هایی مکرری که از طرف تیم قبلی و از روز نخست فعالیتشان صورت می گیرد، باید کارهای جدیدی در بلوکها به انجام برسد. پروژه هایی که نشان دهد ظرفیت های موجود در بلوکها بسیار بیشتر از آن چیزی است که توسط قبلی ها در معرض دید ساکنین قرار می گرفته.

جدیدترها کاملا متوجه هستند که تلاش های بسیاری برای «نا امیدی همسایگان» و بازگرداندن امور به روال سابق در جریان است چون بالاخره وقتی یک هیئت مدیره بدون دریافت هیچگونه حقوق و مزایایی پس از چندین و چند سال حتی در سخت ترین وضعیت ممکن هم حاضر به از دست دادن جایگاه خود نمی باشد پس قطعا خبرهایی در پشت صحنه وجود دارد. از همین روی خلاقیت عنصری است که در حال ورود به عرصه اجرایی بلوکها می باشد و اگر طی ماههای آتی پروژه هایی برای اولین بار در اکباتان به افتتاح رسیدند چندان تعجب نکنید.              

منتشر شده در شنبه 5 آبان 1397       کد خبر : 8419
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح