میزان دریافتی بلوکهای اکباتان از پیمانکار بازیافت منطقه 5

میزان دریافتی بلوکهای اکباتان از پیمانکار بازیافت منطقه 5      

بعضی از بلوکهای شهرک اکباتان با هدف فرهنگ سازی در امر بازیافت زباله و همچنین کوتاه کردن دست مافیای زباله در اکباتان از مدتها پیش همکاری خود را با اداره بازیافت منطقه 5 آغاز کرده اند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، موضوع فروش پسماند زباله ها در بلوکهای اکباتان یکی از موارد مهمی است که طی سالهای گذشته منجر به ایجاد مافیای زباله در این محدوده شده است که از نگهبانان ورودی ها تا بعضا برخی مدیران عامل همگی در تلاش هستند تا با هدف حفظ منافع شخصی خود پسماند زباله ها را به شبکه ی غیر شفاف خرید زباله تحویل دهند.

اما در این میان برخی از بلوکهای اکباتان با توجه به ضرورت فرهنگ سازی در این خصوص راهکار دیگری یعنی همکاری با پیمانکاران رسمی بازیافت شهرداری منطقه را برگزیده اند و خوشبختانه موفق شده اند حتی ساز و کار فروش پسماند ساکنین خود را نیز به انجام برسانند.

طبق اطلاعات بدست آمده در حال حاضر از کل بلوکهای شهرک اکباتان تنها 4 بلوک یعنی دو بلوک در فاز 1 و دو بلوک در فاز 2 با اداره بازیافت همکاری دارند. این بلوکها در شهریور ماه جمعا در حدود 4.157.000 تومان از فروش پسماند خود به  پیمانکار بازیافت منطقه 5 درآمد داشته اند.

ریز رقمهای دریافتی بلوکها در شهریور ماه به شرح زیر می باشد:

بلوک A2 (فاز یک): 633.000 تومان

بلوک A3 (فاز یک): 1.200.000 تومان

بلوک 1 (فاز 2): 823.900 تومان

بلوک 15 (فاز 2): 1.498.750 تومان

گفتنی است در رابطه با فروش پسماند به مافیای زباله در اکباتان شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، خریداران غیر رسمی زباله از بلوکها به علت دپوی همزمان زباله های جمع آوری شده خانگی، صنعتی و حتی درمانی (بیمارستانها) موجبات آلوده شدن مواد بازیافتی همچون ظروف آشپرخانه پلاستیکی را فراهم می آورند و از این جهت باید بلوکهایی را که با شبکه رسمی جمع آوری پسماند همکاری می کنند مورد تقدیر قرار داد.

منتشر شده در دوشنبه 7 آبان 1397       کد خبر : 8426
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح