این فیلمها به خاطر قهر بازیگران، آخر داستان شان عوض شد

این فیلمها به خاطر قهر بازیگران، آخر داستان شان عوض شد

تا به حال چندین بار در سینما و تلویزیون اتفاق افتاده که اختلاف بازیگران با کارگردان باعث شده بازیگر در میانه راه، فیلم یا سریال را تنها بگذارد و ادامه نقش خود را به امان خدا بسپارد. معمولاً هم سرنوشت نقشی که بازیگرش قهر می‌کند، مرگ است. دلیل اختلاف هرچیزی که باشد و مقصر هر کسی که باشد مسئله مهم این است که همیشه در میان این دعواها، مخاطبی که قصه را دنبال کرده، قربانی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، تازه ‌ترین نمونه این اتفاق، قهر پانته ‌آ بهرام بازیگر یکی از نقش‌های اصلی سریال «دلدادگان» است که معلوم شد به دلیل مشکل مالی و تأخیر در پرداخت دستمزد، شخصیت مهم سریال یعنی «افسانه» را رها کرد و باعث شد پایان «دلدادگان» آن چیزی نشود که قرار بود بشود. به بهانه رفتار پانته‌ آ بهرام، مروری داشتیم بر نمونه‌های دیگری از بازیگرانی که با قهر و اختلاف پایان شخصیت یا سریال را تغییر دادند.

میلاد کی ‌مرام/ نابرده رنج

میلاد کی‌مرام هم جزو آن دسته از بازیگرانی است که به دلیل اختلاف با علیرضا بذرافشان کارگردان سریال «نابرده رنج» باعث تغییر پایان سریال و سرنوشت دو شخصیت شد. این سریال سال ۹۰ از شبکه ۳ روی آنتن رفت و موفق شد نظر مخاطبان را هم جلب کند.

قصه سریال در سال‌های جنگ می‌گذرد و در پایان، بعد از گذشت چندین سال می‌بینیم که «اسد» با بازی کامبیز دیرباز و «جابر» با بازی میلاد کی‌مرام، در جنگ شهید شده‌اند و «عماد» که جانباز است با خواهر «اسد» با بازی سحر دولتشاهی ازدواج کرده است. ماجرا از این قرار است که میلاد کی‌مرام از کارگردان سریال یعنی علیرضا بذرافشان خواسته بود نامش در تیتراژ جزو بازیگران اصلی باشد، اما وقتی درخواست او مورد قبول واقع نمی‌شود، او هم در قسمت پایانی سریال بازی نمی‌کند و باعث تغییر پایان قصه می‌شود! قرار بود خواهر «اسد» با «جابر» که ابتدای سریال می‌بینیم به یکدیگر علاقه دارند، بر سر قبر «اسد» و «عماد» باشند، که با قهر میلاد کی‌مرام این اتفاق نمی‌افتد و به جای «عماد» این «جابر» است که شهید می‌شود.

فریبرز عرب ‌نیا/ چ

 پیش از اکران فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، اخبار مختلفی درباره وجود اختلافات میان او و فریبرز عرب‌نیا منتشر می‌شد. بخشی از اختلاف‌ها به تفاوت سلیقه حاتمی‌کیا و عرب‌نیا درباره شخصیت شهید چمران مربوط می‌شد و علاوه بر این اواسط فیلم برداری این فیلم، گویا فریبرز عرب‌نیا به علت تأخیر در حضور بر سر صحنه فیلم برداری، در اتاق گریم با ابراهیم حاتمی‌کیا دعوای لفظی و مشاجره کرده بود. با وجود همه اختلافات ریز و درشت، هر طور که بود فیلم برداری ادامه پیدا کرد تا این که او در سکانس پایانی فیلم حضور پیدا نکرد و با گریم کردن یکی از عوامل فیلم، صحنه آخر از نمای دور فیلم برداری شد.

آذر سال ۹۱، علت اختلاف فریبرز عرب‌نیا با ابراهیم حاتمی‌کیا و حضور نداشتن او در سکانس پایانی، موضوع بحث داغ برنامه «هفت» بود. او در گفت‌وگوی تلفنی با این برنامه توضیح داد که علت این اتفاق به مسائل مالی و دستمزد ارتباطی ندارد. چون زمان قراردادش با فیلم به پایان رسیده بود، برای ضبط سکانس پایانی سر صحنه حاضر نشده است و هماهنگی برای اتمام فیلم برداری فیلم در زمان مقرر، وظیفه عوامل بوده است.

سام درخشانی/ ماتادور

مهرماه سال ۹۲، سریال پلیسی «ماتادور» از شبکه یک سیما پخش شد. سام درخشانی، پولاد کیمیایی و مجید واشقانی در این سریال نقش پلیس را بازی می‌کردند. «مسیح» با بازی سام درخشانی متخصص خنثی کردن بمب بود و در یکی از قسمت‌های سریال، «مسیح» که یکی از شخصیت‌های اصلی پلیس محسوب می‌شد، به شهادت رسید. بعد از منفجر شدن تانکری که سام درخشانی راننده آن بود، در حالی که تصاویر «مسیح» نشان داده می‌شد، موسیقی غمگینی با صدای احسان خواجه‌امیری پخش شد.

مخاطبان هم بی‌خبر از این که چه ماجرایی پشت این اتفاق است، حسابی تحت‌تأثیر صحنه شهادت «مسیح» قرار گرفتند. درخشانی در مصاحبه‌ای درباره سریال انتقاداتی را مطرح کرد و ایراداتی به فیلم نامه و عملکرد کارگردان وارد دانست. سام درخشانی معتقد بود او و بقیه پلیس‌ها در این سریال نقش زیادی در قصه نداشتند و اثرگذار نبودند. به زعم او، وقتی اعتراض‌هایش دردی از نقص‌های قصه دوا نکرد، تصمیم می‌گیرد کار را ترک کند و پیشنهاد شهادت «مسیح» را به تهیه‌کننده می‌دهد و اتفاقاً پیشنهادش هم با استقبال روبه‌رو می‌شود.

پرویز فلاحی ‌پور/ دلنوازان

سریال «دلنوازان» سال ۸۸ روی آنتن رفت و جزو سریال‌هایی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. حواشی مربوط به قهر بازیگر این سریال، قبل از پایان آن شروع شد و شنیده‌ها حاکی از آن بود که پرویز فلاحی‌پور در اعتراض به کم رنگ بودن نقش خود از ادامه بازی در سریال انصراف داده است که البته طولی نکشید تهیه‌کننده سریال این حواشی را تکذیب کرد. اواخر سریال، شخصیت «جهان» با بازی پرویز فلاحی‌پور طی اتفاقی ناپدید شد و در حالی که مخاطب تا پایان منتظر پیدا شدن او بود، در قسمت پایانی معلوم شد «جهان» کشته شده است.

از طرفی، چون شنیده‌ها درباره تغییر پایان سریال به ذهن مخاطبان جهت داده بود و از طرفی هم، چون این شخصیت جزو نقش‌های مهم سریال بود، پایان سریال «دلنوازان» هم اوضاع بهتری از «دلدادگان» نداشت. در زمان پایان آن سریال هم برای مردم عجیب بود که چرا او ناگهانی کشته شده است و این پایان زیادی برای شخصیتی مانند «جهان» مسخره به نظر می‌رسید. بالاخره بعد از حواشی تغییر پایان سریال، پرویز فلاحی‌پور طی مصاحبه‌ای گفت، چون آنفلوآنزا داشته نتوانسته در ادامه کار حضور داشته باشد و قهر نکرده است

حمید فرخ ‌نژاد/ روزهای زندگی

اختلاف حمید فرخ‌نژاد و پرویز شیخ‌ طادی به فیلم «روزهای زندگی» و یک مسئله مالی برمی‌گردد. البته در ماجرای این دو، نفر سومی هم وجود دارد که آن سرمایه‌گذار فیلم، یعنی سیما فیلم است. طبق گفته‌های پرویز شیخ‌طادی، چون این مؤسسه وابسته به صداو سیما نتوانسته بود به موقع بودجه فیلم را تامین کند و به همین دلیل روند فیلم برداری با مشکل مواجه شده بود، بنابراین حمید فرخ‌نژاد در اعتراض به این وضعیت حاضر نمی‌شود در ادامه پروژه حضور داشته باشد و سکانس‌‍‌های پایانی بدون حضور او فیلم برداری می‌شود.

پرویز شیخ‌طادی در واکنش به این اتفاق از رفتار فرخ‌نژاد گلایه کرده و او را مقصر دانسته بود، اما حمید فرخ‌نژاد هم سکوت نکرد و در مصاحبه‌ای جزئیات ماجرا را توضیح داد و گفت: به پیشنهاد شیخ‌طادی قرار شد مدتی در فیلم بازی نکند تا سیمافیلم که پیش از این به فرخ‌نژاد هم گفته بود پول ندارد، برای تأمین بودجه کاری کند، او هم می‌پذیرد، اما بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شود که فیلم برداری بدون او ادامه پیدا کرده است. راهکار هم این بوده که فیلم نامه بازنویسی و بخشی از سکانس‌هایی که او در آن‌ها حضور داشته حذف شود!

منتشر شده در دوشنبه 7 آبان 1397       کد خبر : 8429
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح