زیر پوست شبهای اکباتان «تقریبا» دیدنی نیست

زیر پوست شبهای اکباتان «تقریبا» دیدنی نیست

شاید قدری عجیب به نظر برسد اما این روزها یکی از خواسته های ساکنین بلوکها در شهرک اکباتان که به مراتب در فضای مجازی انعکاس پیدا می کند به سلب آرامشی مرتبط می شود که بعضا شبها یا با سر و صدای افراد غریبه و یا با حضور غیر اخلاقی و هنجار شکنانه آنها در محوطه عمومی بلوک ها خدشه دار می شود.

به گزارش سایت خبری اکباتان، بلوکها در اکباتان منبعی از آرامش هستند. این موضوع از نمای بیرونی آنها تا ساختار خلوت محوطه ها و ورودی ها قابل مشاهده است و صد البته در شبها این مسئله افزایش قابل توجهی دارد. اما با وجود این مشخصه ذاتی رفتارهای هنجار شکنانه که نه بر مبنای عرف و نه اخلاق و قانون تعریف می شوند تا حدودی مخل یکی از اصلی ترین مولفه های زندگی در اکباتان محسوب می شوند.  

سکانس اول/ سر و صدای آزار دهنده غریبه ها

محوطه های داخلی و روباز بلوکها فضای بسیار مناسبی برای تجمع های گروهی محسوب می شوند که در طول روز نیز بعضا برخی از افراد مسن تر به این امر مبادرت می ورزند. اما همین دور همی ها در شب ها بعضا با سر و صداهای آزار دهنده برای ساکنین همراه است، مزاحمت هایی که حتی در برخی مواقع پس از ساعت 12 شب روی می دهد.    

برداشت دوم/ بوی نامطبوع مواد مخدر

اما همیشه تجمات تنها با سر و صدای آزار دهنده همراه نیست چون در بعضی اوقات به جای سر و صدا ساکنین طبقات پایین ورودی ها مجبور به اسشمام بوی مواد مخدر هستند که البته این امر حتی در ساعات ابتدایی شب نیز به دفعات رویت شده است. ولی ماجرا به همین جا نیز ختم نمی شود چون علاوه بر استعمال مواد مخدر در موارد متعددی از یک ساعتی به بعد افرادی در قالب فروشندگان مخدر در محوطه بلوکها حضور پیدا می کنند.

پرده سوم/ اعمال خلاف عفت عمومی

کافی است پای درد دل نگهبان ها در بلوکها بنشینید آنوقت متوجه می شوید که با چه صحنه های «رقت انگیزی» مواجه می شوند. یکی از همین زحمت کشان در گفت و گویی خودمانی از حضور چهره هایی ثابت صحبت می کرد که به دفعات حضور آنها را به چشم دیده و بعضا از رفتارهای هنجار شکنانه خود فیلم هم تهیه می کنند.

فینال داستان/ مدیران منفعل

اما همه این فعل و انفعالات در حالی رخ می دهد که معمولا مدیران اجرایی بلوکها هیچ برنامه ی مدونی برای مقابله با این دست مشکلات ندارند و اکثر آنها درساعت ابتدایی شب یعنی 7 یا 8 غروب محل کار خود را ترک می کنند و اگر فشاری از ناحیه ساکنین مبنی بر وجود چنین اتفافاتی متوجه آنها شود، متقابلا از نگهبانها می خواهند به هر شکل ممکن افراد مذکور را از محوطه بلوک متفرق کنند.

این درخواست از نگهبانها در حالی صورت می گیرد که اولا نگهبانهای بلوکها اکثرا مسن و بازنشسته و طبعا محافظه کار تر از آنچه که باید به حساب می آیند و ثانیا فاقد هرگونه تجهیزات لازم حتی در حد یک چراغ قوه قوی یا نور افکن سیار ساده می باشند. 

منتشر شده در يكشنبه 13 آبان 1397       کد خبر : 8433
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح