اصل ماجرای تعطیلی پیش دبستانی ها در اکباتان

اصل ماجرای تعطیلی پیش دبستانی ها در اکباتان

«امسال پیش دبستانیهای مدارس دولتی پسرانه تو شهرک اکباتان که دو مدرسه صادقین و معلم شهید بودند رو جمع کردند و بچه ها باید پیش دبستانی برن مسجد امام خمینی تو فاز ۲. حالا نمی دونم ...»

به گزارش سایت خبری اکباتان، روز گذشته مطلب فوق در یکی از گروههای تلگرامی اکباتان منتشر و البته بلافاصله با واکنشهایی که حاکی از نگرانی برخی والدین بود همراه شد. بر همین اساس پیگیری هایی در رابطه با میزان صحت و سقم خبر صورت گرفت و در نهایت مشخص شد اصل خبر به شکل مطرح شده نبوده است.

در این زمینه یک منبع آگاه در مورد مباحث مرتبط با مدارس اکباتان ضمن رد اصل ماجرا گفت: امسال بر اساس مصوبه وزارت اموزش و پرورش 30 درصد از پیش دبستانی های مدارس دولتی کسر و نوآموزان پیش دبستانی به مدارس غیر دولتی، سراهای محلات و مساجدی که مجوز پیش دبستانی دارند میروند.

وی در ادامه و در خصوص علل تهیه مصوبه مورد اشاره نیز افزود: این تصمیم در واقع به جهت تقویت مدارس غیر دولتی و با بهانه اینکه مدارس دولتی موظف به اموزش ونگهداری بچه های قبل از دبستان و زیر شش سال نمی باشند اتخاذ شده و در دو سال آینده (هر سال کسر 30 در صد از مدارس دولتی) پیش دبستانی ها کاملا از مدارس دولتی خارج می شوند.

فرد مطلع همچنین در پاسخ به اینکه کل پیش دبستانی های شهرک اکباتان از مدارس دولتی حذف شده اند هم گفت: امسال در مرحله اول این طرح مدارس فاز دو از داشتن پیش دبستانی بر اساس مصوبه ی مذکور منع شدند یعنی هم مدرسه شهید ناظم و هم مدرسه صادقین و نوآموزان بر اساس جنسیت به مدارس معلم شهید و سید الشهدا (ع) و البته سراهای محلات و یا مدارس غیر انتفاعی جهت ثبت نام مراجعه نمودند.

گفتنی است در همین رابطه مدیر مدرسه معلم شهید نیز ضمن رد عدم ثبت نام از پیش دبستانی ها اعلام کرد که امسال پایه پیش دبستانی در این مدرسه به کار خود ادامه می دهد.

بررسی های صورت گرفته به وضوح بیانگر این است که متأسفانه اصل موضوع به شکلی غیر واقعی منعکس شده و جا دارد در خصوص انتشار برخی اخبار جهت دار در فضای مجازی دقت و تأمل بیشتری صورت پذیرد.   

منتشر شده در شنبه 19 آبان 1397       کد خبر : 8446
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح