پروژه «خشکانده» شدن درختان بازارچه راه آهن اکباتان ادامه دارد

پروژه «خشکانده» شدن درختان بازارچه راه آهن اکباتان ادامه دارد

تصاویری که در ادامه آمده است به خوبی گویای این است درختان بازارچه راه آهن واقع در بلوار اصلی شهرک اکباتان در حال خشک شدن یا به بیانی واضح تر خشکانده شدن هستند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، روزگاری از سقف بازارچه راه آهن که در تقاطع بلوار شهید نفیسی نبش خیابان شهید علیزاده واقع است درختانی به سقف آسمان قد کشیده بودند و منظره زیبایی از آمیختگی طبیعت با مکانی که محل روزمرگری های مردم است ایجاد شده بود. اما هر چه زمان پیش رفت این درختان رو به خشکی گذاردند و در نهایت بی توجهی صاحبان این مکان تعداد آنها کم و کمتر شد.

در این شرایط به نظر می رسید که با کم شدن محسوس تعداد درختان، روند خشک شدن آنها که حتی اگر نخواهیم به سناریوهای بدبینانه فکر کنیم باید گوییم ناشی از بی توجهی است متوقف می شود اما این فرآیند همچنان ادامه دارد و انگار قسم خورده شده تا زمانیکه آخرین اصله این درختها قطع نشود مدیران این بازارچه آرام نخواهند گرفت!    

در همین رابطه یکی از افراد مطلع در شهرداری به 4 اکباتان گفت: «تنها کاری که از دست شهرداری برمی آید در نظر گرفتن جریمه برای خشک شدن درختان است که سالها پیش یک جریمه 30، 40 میلیونی برای این مجموعه در نظر گرفته شده که البته این جریمه هم به رغم گذشت سالها هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.»

این فرد مطلع همچنین در پاسخ به چرایی انفعال شهرداری در مقابل اینگونه اقدامات نیز گفت: «باید یقه کسانی را گرفت که بدون توجه به مسائل مهم مجوز احداث این بازارچه را در آن مکان صادر کرده اند. همه نهادها کار خودشان را می کنند و در آخر تنها توقع ممکن از شهرداری است که برخورد کند.»

همه این صحبتها در حالی مطرح می شود که آخرین درختان باقی مانده در محوطه این بازارچه اصلا حال و روز خوبی ندارند و جای تعجب است که ساکنین اکباتان، مدیریت بلوکهای همجوار، تشکلهای مدیریتی محلی اکباتان همچون شورایاری و هیئت مدیره مرکزی و حتی علاقمندان مسائل زیست محیطی نسبت به این مسئله واکنش قابل توجهی بروز نمی دهند!

امروزه اگر در جامعه ما با یک حیوان حتی خیابانی همچون سگ یا گربه برخورد نامناسبی صورت گیرد بلافاصله گروههای حامی فریاد «وامصیبتا» را سر می دهند (که البته باید بدهند) اما انگار درختان مظلوم که در تمام عمر تنها به بشر خدمت می کنند و بس در هیچ کجای عاطفه و علاقه ما انسانها جایی ندارند.    

منتشر شده در دوشنبه 21 آبان 1397       کد خبر : 8453
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح