خرید، فروش و حتی پرورش گل مهاجم ممنوع شد!

خرید، فروش و حتی پرورش گل مهاجم ممنوع شد!

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ممنوع بودن خرید و فروش گیاه سنبل آبی در این استان به دلیل مشکلات زیست‌ محیطی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد خداپرست روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: خرید و فروش و پرورش آکواریومی گیاه سنبل آبی به دلیل اینکه این گیاه در خارج از محدوده بومی خود به عنوان گونه مهاجم شناخته شده و در صورت فراهم شدن شرایط رویشی مناسب، به طور جدی حیات سایر زیستمندان آبزی و کنار آبزی را به مخاطره می اندازد، ممنوع است.

وی افزود: گیاه سنبل آبی گیاهی آبزی شناور و بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی بوده و در خارج از محدوده بومی خود به عنوان گونه مهاجم شناخته شده و یکی از خطرناک ترین گیاهان آبزی مهاجم بوده و با توجه به سرعت رشد در مدت کوتاهی جمعیت آن دو برابر می شود.

خداپرست بیان کرد: با گسترش این گیاه بر روی سطح آب، میزان قابل توجهی از رشد و گسترش سایر گیاهان آبزی بومی عرصه‌های آبی کاسته و این گیاه همانند فرشی گسترده پهنه آبی را اشغال می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: این گیاه علاوه بر جلوگیری از نفوذ نور خورشید به لایه‌های زیرین آب مانع تبادل اکسیژن میان هوا و بخش‌های عمقی آب می شود.

او گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ممنوعیت خرید و فروش سنبل آبی پرورش دهندگان گیاهان آکواریومی باید از پرورش این گونه گیاهی خودداری کنند.

منتشر شده در دوشنبه 21 آبان 1397       کد خبر : 8456
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح