افزایش نگران کننده جمعیت گربه ها در اکباتان

افزایش نگران کننده جمعیت گربه ها در اکباتان

این روزها اگر در هر نقطه ای از شهرک اکباتان تنها برای چند دقیقه قدم بزنید بدون شک با حضور گربه هایی مواجه می شوید که آنچنان جست و خیزی مانند نسلهای قبلی خود ندارند و همیشه منتظر دریافت غذا هستند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، جمعیت گربه های تهران از جمعیت حدود 280 شهر کشور بیشتر است یعنی به عبارتی گربه های تهران اگر دور هم جمع شوند جمعیت شان از جمعیت 68 کشور جهان نیز بیشتر می شود چرا که آن طور که برخی از آمارها نشان می دهد در تهران بیش از 320 هزار گربه زندگی می کنند.

اما این قضیه در اکباتان نمود بسیار بیشتری دارد چون اگر در سایر نقاط شهر تهران گربه ها تمام وقت دور و بر زباله ها پرسه می زنند و گاهی شهروندی پیدا شود که یک وعده غذای نصفه و نیمه به آنها بدهد، در اینجا به وفور افرادی وجود دارند که گوشت، دل و جگر مرغ یا غذای مخصوص گربه را خریداری می کنند و در ساعاتی مشخص این حیوانات به ظاهر آرام را به بزمی چرب و نرم دعوت می کنند. عادتی که در وهله نخست از حس محبت و حیوان دوستی نشأت می گیرد اما در عمل باعث برهم خوردن دایره جمعیتی این حیوان شده است.

بنا بر اعلام یک فرد مطلع در امور حیوانات شهری جمعیت گربه های ساکن در اکباتان طی 5 سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. آماری که شاید چندان تأثیر گذار به نظر نرسد اما زمانی که پای صحبت مدیران بلوکها، کسبه واحدهای تجاری و حتی برخی ساکنینی که چندان علاقه ای به همراهی با حیوانات ندارند می نشنید تازه متوجه می شوید بالارفتن جمعیت گربه ها چه مشکلاتی به همراه آورده است.  

یکی از مشکلاتی که هر از چند گاهی از بلوکها به گوش می رسد وجود بوی تعفن ناشی از لاشه های گربه ها است که در فضای پارکینگ های زیر زمینی منتشر و صدای اعتراض استفاده کنندگان از پارکینگ را بلند می کند. در این هنگام مدیران بلوکها مجبور می شوند کل تیم اجرایی را بسیج کنند تا منشأ «بو» را پیدا و نسبت به از بین بردن آن اقدام نمایند. در کنار این مورد حضور ثابت گربه ها در رستوران ها و کافی شاپهای اکباتان که بعضا با اعتراض برخی مشتریان همراه است خود داستان مجزای دیگری است.

تمام این اتفاقات در حالی رخ می دهد که گربه های خیابانی میزبان کک، ساس و کنه بوده و خود ناقل بیماری های گوناگونی به انسان هستند اما در کمال تعجب در حالیکه بعضا افرادی به جمع آوری پول از کسبه اکباتانی برای خرید غذای گربه ها اقدام می کنند اما هیچگاه تلاشی در جهت اجرای پروژه عقیم سازی این حیوانات آغاز نمی شود.

گفتنی است راه اندازی چند مورد کلینیک درمانی حیوانات در اکباتان و افرادی که به صورت شخصی اقدام به فروش غذا و تجهیزات گربه ها را به انجام می رسانند رفته رفته این نتیجه را به ذهن متبادر می سازد که در پس احساس حیوان دوستی خالصانه عده ای، زمینه های درآمدزایی پروژه حمایت از حیوانات نیز شکل گرفته است.   

منتشر شده در پنجشنبه 24 آبان 1397       کد خبر : 8461
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح