هجمه ی تند برای درج خبر جمعیت «گربه ها» در 4 اکباتان

هجمه ی تند برای درج خبر جمعیت «گربه ها» در 4 اکباتان

تنها ساعاتی پس از درج خبری مرتبط با افزایش جمعیت گربه ها در شهرک اکباتان (اینجا را بخوانید) عده ای از به اصطلاح طرفداران حقوق گربه ها با حضور در پیج اینستاگرام «4 اکباتان» به غیر منطقی ترین و حتی غیر مودبانه ترین شکل ممکن درخواست حذف یا اصطلاح بخش های قابل توجهی از خبر مذکور را از روی خروجی سایت خبری اکباتان داشتند که البته این درخواست به هیچوجه محقق نگردید.

هیچ انسان منطقی موافق کشتن گربه ها نیست

خبر مذکور تنها در راستای افزایش جمعیت گربه های اکباتان و اشکالاتی که این رشد بی رویه می تواند حتی برای محیط زیست انسانها ایجاد کند منتشر شد. اما عده ای با این عناوین که «مگر جای شما را تنگ کرده اند!؟» یا «اگر راست می گویید به پروژه حمایت از گربه ها 10 هزار تومان کمک کنید!!» عملا موضوع را به انحرافی عجیب و غیر قابل قبول کشیدند.

بدیهی است که با کنترل جمعیت گربه ها در قالب برنامه عقیم سازی هم این مخلوقات خداوند هم می توانند به زندگی خود ادامه دهند و هم انسانها از وجود برخی مشکلات جانبی در امان باشند.

به عقاید سایرین احترام بگذاریم، شاید همه با حیوانات انس کامل ندارند

متأسفانه جامعه ما دچار افرایط و تفریط عجیبی است. درصد قابل توجهی از افراد جامعه ما تنها تفکر خودشان را مورد پذیرش می دانند و این یکی از بزرگترین ایرادات فرهنگی جامعه ما در بین عموم مردم است. در این رابطه باید بپذیریم که شاید عده ای از مردم علاقه ای به «حضور مداوم» حیوانات در محل زندگی خود نداشته باشند! آیا باید همه را با زور حیوان دوست تربیت کرد!؟ که در این صورت قطعا تنفرهایی حتی پنهان نسبت به این موجودات بی گناه را رقم زده ایم. پس بهتر است با رعایت اعتدال هم هوای حیوانات را داشته باشیم و هم به نوع تفکر بقیه احترام بگذاریم.

موشهای اکباتان را که دیگر نمی شود کتمان کرد!

امروزه حضور موشها در برخی بلوکهای اکباتان واقعا مشکل بزرگی محسوب می شود و هزینه های زیادی هم برای رفع این معضل صورت می گیرد. از قدیم هم همه ی ما حتی در کارتون های دوران کودکی دیده ایم که گربه در پی گرفتن موش است. آیا امروز گربه های اکباتان با وجود امکانات تغذیه ای همچون گوشت، دل و جگر، سوسیس و ... دیگر تمایلی برای گرفتن موش دارند؟ اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم گربه ها در اکباتان بیشتر دنبال آدمها برای گرفتن غذا هستند یا دنبال موشها؟

شاید وقت آن رسیده باشد که قدری هم به چرخه طبیعت احترام بگذاریم چون قطعا پروردگار عالم هر موجودی را با فلسفه ای خاص آفریده است.

نمی گذارند گله و شکایت از حضور گربه ها مطرح شود

بسیاری از کسبه، مدیران و تصمیم گیرندگان و حتی ساکنین عادی بلوکها در اکباتان به واسطه افزایش جمعیت گربه ها با مشکلاتی مواجه هستند (البته هیچکدام آنها حتی راضی به آسیب زدن به این موجودات نیستند) اما هجمه هایی همچون سناریوی ناموفقی که برای 4 اکباتان چیده شد باعث شد که هیچکس جرأت بیان نظری را در این خصوص نداشته باشد. این امر در حالی است که اگر خواهان زندگی راحت تر برای این مخلوقات خداوند هستیم باید نظرات سایرین را هم بشنویم تا دایره مهر و محبت به حیوانات به صورت واقعی گسترش پیدا کند نه از روی ترس و ظاهر سازی.

عقیم سازی گربه ها را اطلاع دهید، منعکس می کنیم

برخی از انتقاداتی که به مطلب 4 اکباتان از سوی عده ای وارد گردید این بود که شما نوشته اید «هیچگاه تلاشی در جهت اجرای پروژه عقیم سازی این حیوانات آغاز نمی شود.» در این رابطه باید بگوییم که پیگیری های ما حتی در فضای مجازی بیشتر بیانگر حمایت و نگهداری از این دست حیوانات است تا اجرای پروژه عقیم سازی. افزایش تعداد گربه ها در اکباتان هم بخوبی بیانگر این موضوع است که یا این حرکت به انجام نمی رسد یا بسیار ضعیف دنبال می شود. اما اگر تلاشهایی در این رابطه صورت می گیرد و ما از آن بی خبریم مستندات را برای ما ارسال کنید که حتما منعکس خواهیم کرد. 

هجمه ها بهتر است ادامه پیدا نکند ... 

4 اکباتان بدون هیچگونه دشمنی و عداوت با موجودات زنده و یا محیط زیست تنها به رسالت کاری خود پرداخته است تا در آینده شاهد شکایت هایی مبنی بر جمع آوری حیوانات و ... نباشیم. در آینده هم این روند کاری تداوم پیدا خواهد کرد برای اینکه انسان و برخی حیوان قرنهای متمادی است که در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی می کنند به شرط آنکه عده ای دایه های مهربانتر از مادر نشوند!  

در پایان درخواست ما این است که هجمه های ناجوانمردانه برای تخریب، سانسور و یا حذف مطالبی از این دست ادامه پیدا نکند چون رسانه از رسالت کاری خود عقب نشینی نخواهد کرد و امیدواریم همه ما نیتمان همان چیزی باشد که بر روی زبان می آوریم و خدای نکرده منافع مادی ما را به انجام کاری وادار نکند.     

منتشر شده در شنبه 26 آبان 1397       کد خبر : 8468
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح