رونق کاسبی زنان سرپرست خانوار در سرای محله بیمه

رونق کاسبی زنان سرپرست خانوار در سرای محله بیمه

با تمهیداتی که از طرف شورایاران کوی بیمه صورت گرفته است زنان سرپرست خانوار این محله با آشپزی و فروش تولیدات خود به صورت هفتگی سود قابل توجهی را بدست می آورند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، یک ضرب المثل معروف که تقریبا بیشتر ما آن را شنیده ایم می گوید ماهیگری به جای ماهی دادن. این دقیقا همان کاری است که شورایاری کوی بیمه با همکاری مدیر محله در حال انجام آن هستند یعنی برای آن تعداد که امکانش فراهم می باشد بستری برای درآمد زایی ایجاد شده است.

در همین رابطه طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته محوطه حیاط سرای محله کوی بیمه که جنب پیاده روی بلوار شهید نفیسی واقع شده و از موقعیت خوبی برای تردد عابرین برخوردار است، روزهای زوج در اختیار بانوانی که امکان پخت و پز دارند قرار گرفته تا نسبت به فروش مستقیم دستپخت خود اقدام نمایند.    

اما نکته مهم در این میان رضایت کامل بانوانی است که در این طرح مشارکت می کنند و البته اگر گذرتان به مکان فروش این اغذیه افتاده باشد به خوبی متوجه می شوید که تا حدود ظهر بیش از نیمی از غذاهای تهیه شده به فروش رفته اند و میز روبروی بانوان تقریبا خالی است. البته بعضا کارکنان سرای محله بیمه و حتی شورایاران و اعضای امنای این محله در صورتیکه گذرشان به سرای محله بیفتد به منظور حمایت بیشتر از این افراد خرید هم می کنند.

طبق اعلام مبعث ستوده مدیر سرای محله جشنواره های کوچک غذا هفته ای 3 روز در حیاط سرای محله بیمه اجرا می شود و تا زمانیکه شرایط آب و هوایی اجازه دهد این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد.

این طرح با رایزنی و حمایت مستقیم شورایاری کوی بیمه به مرحله اجرا رسیده و بخشی کوچکی از درآمدهای حاصله به سرای محله بیمه تعلق پیدا می کند و البته با تصویب صریح شورایاران بیمه ای از این مبالغ تنها در جهت تهیه سبدهای کالا، لوازم التحریر و ... برای خانواده های بی بضاعت استفاده می شود.    

منتشر شده در شنبه 26 آبان 1397       کد خبر : 8470
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح