اوقات شرعی       جستجو         پیوندها        تماس با ما
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷
 
ارسال شده در تاریخ شنبه 3 آذر 1397            نسخه قابل پرینت

چرا مالکین فودکورت در مگامال رغبت «شروع» ندارند؟!

در شرایطی که مدیران مجموعه مگامال در شهرک اکباتان با زحمت بسیار «فود کورت» یا صحن خوراک این مجموعه را  تا «حدودی» از نظر فنی تکمیل کرده اند اما هیچکدام از مالکین مغازه ها عملیات ساخت دکورها و افتتاح مغازه خودشان را آغاز نکرده اند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، مراحل فنی و تأسیساتی فود کورت مگامال البته بدون احتساب مباحث مرتبط با «آتش نشانی» تکمیل شده اما این اتفاق هیچ واکنشی را در بین مالکین مغازه ها بوجود نیاورده بطوریکه بعد از گذشت چند هفته هنوز هیچ واحدی از این مجموعه حتی ساخت دکورهای مورد نظر را آغاز نکرده است.   

در همین رابطه پیگیری های صورت گرفته از مالکین مغازه ها نشان می دهد که چند عامل در عدم همراهی برای راه اندازی قطعی بخش رستورانهای مگامال تأثیر گذار بوده است.

تأخیر چند ساله در ساخت پیش نیازها

مدیریت فعلی مگامال تلاشهای بسیاری را برای ایجاد تأسیسات لازم در بخش فودکورت به انجام رساند اما واقعیت این است که پیش نیازهای تأسیساتی فود کورت همچون گاز، برق و آب گرم و با یک تأخیر چند ساله در اختیار مالکین مغازه ها قرار گرفته است. برخی از آنها این تأخیر را حتی تا حدود 7 سال اعلام می کنند و طبیعی است که پس از گذشت این مدت و شنیدن وعده وعیدهای گوناگون دیگر مالکین آنچنان رغبتی از خود نشان ندهند.

شرایط اقتصادی امروز

شرایط امروز جامعه دیگر به هیچ فرد خاصی مربوط نیست اما هر چه هست دیگر اجازه ریخت و پاش و مانورهای آنچنانی را حتی برای صاحبان سرمایه مهیا نمی کند و در این وضعیت طبیعی است که دیگر هر اتفاقی به راحتی رخ ندهد. در خصوص فودکورت مگامال نیز همین قاعده صدق می کند چون از یک طرفی گرانی چند برابری تجهیزات و از طرفی دیگر عدم قطعیت برای استقبال عموم از رستورانهایی که قرار است افتتاح شوند (با توجه به کلیت میزان مخاطبین در مگامال)، مالکین را به این نتیجه رسانده که فعلا دست نگهدارند چون آنها به خوبی می دانند ساده ترین تمهیدات برای راه اندازی یک رستوران حداقل بین 300 تا 500 میلیون تومان هزنیه در بر دارد و طبعا ترجیح می دهند راههای درآمدزایی بهتری را تجربه کنند.

برندها تمایلی نشان نداده اند

یکی از راههای افتتاح رستوران برای صاحب یک ملک واگذاری چند ساله مکان به یک برند شناخته شده می باشد تا مدیران برند مذکور پروسه را از ابتدا تا افتتاحیه نهایی به انجام برساند. اما با تمام رایزنی های صورت گرفته توسط مالکین در کمال تعجب تاکنون برندهای شناخته شده رستوران داری کمتر تمایلی برای حضور در فودکورت مگامال از خود نشان داده اند. کار به جایی رسیده که حتی رستوران های فعال در خود شهرک اکباتان نیز پیشنهاد حضور در فودکورت مگامالی ها را نپذیرفته اند.

مسئله برق نامشخص است

تا پیش از این قرار بود مگامال نیروگاه تولید برق داشته باشد و برق قسمتهای جدید همچون فودکورت بدینوسیله تأمین شود. اما اتفاقی که حالا افتاده این است که فعلا وضعیت احداث نیروگاه کوچک مگامال در هاله ای از ابهام قرار دارد. شاید امروز که در نیمه دوم سال هستیم تأمین برق بخشهای جدید در مگامال کار آنچنان سختی تلقی نشود اما با شروع سال جدید و افزایش فشار در سیستم توزیع برق منطقه ای، موضوع برق نیز اهمیت چند برابری پیدا می کند. فراموش نکنیم که در تابستان امسال اکباتانی ها در برخی روزها حتی تا 2 نوبت خاموشی را شاهد بودند و به همین دلیل وضعیت تابستان سال آینده تا حدودی برای سرمایه گذاران محل سوال است.    

شهر بازی یا فودکورت مسئله این است؟

بدون تعارف همه می دانند که «پاخور» مگامال ضعیف است. یعنی به عبارتی اگر مجموعه هایپرمی را به همراه تخفیف های چشمگیر و گستردگی عرضه محصولات از مگامال فاکتور بگیریم دیگر عملا چیزی برای بحث کردن باقی نمی ماند. در این شرایط عده ای معتقدند که بازارهای بزرگ با «مال» ها ابتدا باید اماکنی همچون شهربازی خود را افتتاح کنند تا حضور خانواده را ها تثبیت و سپس به دنبال سایر بخش ها بروند. به هر صورت امروز نبود شهربازی عده ای را به این تفکر واداشته که شاید اگر «بچه ها» حضور داشتند خانواده ها نیز حضور موثرتری را در مگامال از خود به نمایش می گذاشتند و امیدواری بیشتری برای خواب سرمایه وجود داشت.  

 
فیلم و صوت
 
    جدیدترین اخبار
صفحه نخست   |   تماس با ما    |     پیوند ها    |     جستجو    |     آب و هوا     |    RSS
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح