خداحافظی فرمانده «اخلاق مدار» با حوزه بسیج اکباتان

خداحافظی فرمانده «اخلاق مدار» با حوزه بسیج اکباتان

عصر چهارشنبه ای که گذشت ناگهان خبر مراسم تودیع فرمانده حوزه بسیج 121 صابر واقع در شهرک اکباتان منتشر شد. خبری که شاید در ابتدا به علت یکباره بودن وقوع آن چندان نمی شد مطمئن تلقی اش کرد اما پس از بررسی های صورت گرفته صحت آن تأیید گردید.   

به گزارش سایت خبری اکباتان، مهندس سید روح ا... علوی نیا روحیات عجیبی در مقام یک فرمانده داشت. از یک سو در بیش از 4 سالی که فرماندهی حوزه بسیج 121 صابر را بر عهده داشت کمترین میزان تمایل را به حمل ادواتی همچون بی سیم و دستبند و ... از خود نشان داد و از طرف دیگر هر چه سخنرانی مهم، جلسات هم اندیشی، رونمایی محصولات فرهنگی و مراسمی از این دست برگزار می شدند یا در مقام برگزار کننده و میزبان قرار داشت یا یک پای ثابت آنها بود. در همین رابطه رجوع به آرشیو مراسم ها و سخنران های مدعو به خوبی مشخص می کند که برنامه های فرهنگی در چه درجه ای از اولویت برخوردار بوده اند.

البته مدل عملکرد روح ا... علوی نیا تنها در قالب برگزاری و حمایت از مراسم های فرهنگی خلاصه نمی شد چون در بزنگاههای بسیار مهم تصمیماتی حیاتی را اتخاد می کرد تا هیچوقت کوچکترین خدشه ای از بابت رفتارهای سلیقه ای به جایگاهی که در آن فعالیت می کرد وارد نشود. مصداق عینی این موضوع اختلافاتی بود که بر سر احداث سازه «دارالقرآن» در شهرک اکباتان طی سالهای 93 و 94 بوجود آمد. یک طرف دوستان و همرزمان قدیمی خودش قرار داشتند و طرف دیگر مردمی که در آن مقطع نسبت به احداث آن مجموعه معترض بودند. طبیعی بود که همه توقع داشتند «علوی نیا» با توجه به موقعیت سازمانی اش در ردیف طرفداران ساخت سازه قرار گیرد اما وی ضمن پرهیز از دخیل کردن سلایق و باورهای شخصی اش با یک جمله «هر چه قانون بگوید نسبت به آن تبعیت خواهیم کرد» نشان داد که ارزشها را بسیار بیشتر از برخی مدعیانش می شناسد.

اما در کنار پرهیز از علایق شخصی یکی دیگر از مهمترین مشخصه های رفتاری فرمانده سابق حوزه بسیج اعلام حضور وی در اتفاقاتی بود که احساس می کرد می تواند کمک حال مردم باشد. وقتی در مرداد ماه سال گذشته رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان طی نامه ای به رئیس کلانتری 135 آزادی «از تجمع جوانان شرور غیر بومی و غریبه» در بلوک D2 فاز 3 سخن گفت که حضور آنها تا پاسی از شب، امنیت و آرامش ساکنین را به مخاطره انداخته است، (اینجا را بخوانید) علوی نیا در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است در حل این مشکل همراهی داشته باشد به صراحت گفت: «وظیفه ما کار انتظامی نیست اما اگر از ما درخواست کنند مطمئنا بی پاسخ نمی گذاریم.» (اینجا را بخوانید) پاسخی که در آن مقطع موجبات دلخوری «برخی» را فراهم آورد اما هر چه که بود وی از حل یک مشکل مهم به نفع مردم شانه خالی نکرد.    

مواردی که در سطور بالا به آنها اشاره شد تنها گوشه های بسیار کوچکی از حضور 4 ساله یک شخص به عنوان فرمانده حوزه 121 بسیج صابر بوده است و البته بسیاری از موارد را به سبب برخی ملاحظات موجود نمی توان عنوان کرد اما بی تردید افرادی همچون سید روح ا... ذخایر ارزشمند منابع انسانی برای معرفی و ترویج اهداف نهادی همچون بسیج به شمار می روند که همیشه مورد هجمه های ناجوانمردانه داخلی و برون مرزی قرار دارد.

امروز حوزه بسیج 121 صابر حضور فرمانده جدیدی را تجربه می کند که قطعا وی نیز ادامه دهنده راه پیشنیان خود می باشد اما هیچگاه نباید خاطرات یک فرمانده «اخلاق مدار» را به فراموشی سپرد. 

منتشر شده در شنبه 10 آذر 1397       کد خبر : 8526
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح