رقابت برخی کافی شاپهای اکباتان به «قلیان» رسیده است

رقابت برخی کافی شاپهای اکباتان به «قلیان» رسیده است

تعداد کافی شاپهای فعال در شهرک اکباتان روز به روز در حال افزایش هستند و همین توسعه کمی موجب ایجاد رقابت بعضا غیر رسمی بین صاحبان و سرمایه گذاران آنها شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، تا چند وقت پیش ارائه قلیان در قهوه خانه ها هم با اما و اگرهای جدی مواجه بود و هر از چندگاهی خبرهایی مبنی بر تعطیلی و پلمب برخی قهوه خانه ها شنیده می شد اما حالا صورت مسئله در اکباتان شکل دیگری به خود گرفته و رد پای «شلنگ های دود دار» را می شود در برخی کافی شاپهای هم محلی رویت کرد.

در همین زمینه شاید هر یک از شهروندان و به ‌ویژه قشر جوان که تردد بیشتری به کافه‌ ها و کافی‌ شاپ‌های اکباتان دارند، کافی ‌شاپی را بشناسند که سرویس قلیان ارائه می ‌کنند. موضوعی که گرچه ممکن است برای متولیان این واحدهای صنفی سودده بوده و برای علاقمندان استعمال قلیان مطلوب هم ارزیابی شود، اما به‌ هرحال نمی‌توان منکر شد این اصلا اتفاق جالبی نیست که در محیطی که عده‌ای غذا یا انواع دسرها و نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند، همزمان دود قلیان به مشام برسد.

این مورد یعنی سرویس قلیان در شرایطی توسط برخی کافه های اکباتانی به مرحله اجرا رسیده است که به نظر می رسد بازگشایی و رقابت تعداد قابل توجه اماکنی از این دست در عمل صاحبان آنها را مجبور به ارائه «منویی» متفاوت تر از بقیه نموده و بر همین اساس گنجانده شدن قلیان در کنار سایر خوردنی ها و نوشیدنی ها البته به صورت پنهانی و غیر رسمی صورت پذیرفته است. 

در اینجا ذکر این نکته نیز ضروری است که هنوز اکثریت کافی شاپهای اکباتان ریسک بالای فراهم سازی قلیان برای مشتریان خود را به جان نخریده اند اما طبعا وقتی عده ای به انجام این امر مبادرت می ورزند، دیگر انتظار همه گیر شدن آن خیلی مسئله پیچیده ای نخواهد بود تا جاییکه هم اکنون برخی مشتریان به محض ورود در کافه های بدون قلیان اولین سوالشان این است: «قلیان هم دارید؟»     

سال گذشته رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی در این خصوص گفت: اکثر کافی‌شاپ‌هایی که به این امر می‌پردازند، فاقد پروانه کسب هستند و به‌ صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند. ما نیز به‌ محض اطلاع ‌یافتن از محل کافی شاپ‌های غیرمجاز، موضوع را به اداره اماکن ارجاع می‌ دهیم که یا این واحدها مجوزهای مربوطه را دریافت کنند یا اجازه ادامه فعالیت آن‌ها از سوی اداره اماکن داده نشود. اکنون نیز شاید 99 درصد واحدهایی که به ارائه قلیان می‌پردازند، فاقد مجوز و پروانه کار هستند.

منتشر شده در شنبه 10 آذر 1397       کد خبر : 8528
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح