ماههای پایانی سال و وضعیت بازار مبلمان در اکباتان

ماههای پایانی سال و وضعیت بازار مبلمان در اکباتان

«مبلمان مایحتاج اصلی مردم نیست و با توجه به به مشکلات اقتصادی این روزها برای ساکنین شهرک اکباتان در بسیاری موارد سیستم فروش اقساطی را در نظر می گیریم.»

به گزارش سایت خبری اکباتان در شرایطی که ماههای پایانی سال معمولا زمان توجه به تعویض دکوراسیون منزل و بالاخص مبلمان می باشد مهرداد ضیغمی یکی از قدیمی ترین فروشندگان این محصولات در اکباتان ضمن بیان مطلب فوق در خصوص وضعیت فعلی بازار خرید مبلمان در اکباتان گفت: «هنوز بعد از 16 سال فعالیت در اکباتان نمی توانیم پیش بینی کنیم که در چه فصلی و چه ماهی وضعیت بازار خوب است و یا برعکس ضعیف است. درشرایطی که پارسال رفته رفته از مردادماه بازار کار ما بهبود پیدا کرده بود امسال دقیقا از مرداد تا اواسط آذر کلا با خواب بازار مواجه بودیم اما امیدواریم که با نزدیکی به شب عید تا حدودی اوضاع فروش بهتری را تجربه کنیم». 

وی همچنین در مورد سلیقه اکباتانی ها در خرید و انتخاب مبلمان نیز گفت: «اکباتانی ها هم مانند بسیاری دیگر از مردم معمولا دوست دارند خیلی بگردند تا کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. در شرایط فعلی ما سعی می کنیم بیشترین همراهی را با همسایگانمان از لحاظ قیمت و شرایط پرداخت مدنظر قرار بدهیم اما متأسفانه برای عده ای تا حدودی مرغ همسایه غاز است و برای خرید و تعویض مبلمان به فروشگاههای بیرون از اکباتان مراجعه می کنند. البته این نکته را هم باید بگویم که بیشتر مشتریان ما دائمی هستند که این موضوع برای ما جای امیدواری دارد و به همین دلیل به دنبال ارائه خدمات بهتر به مشتریان وفادار خود هستیم».

ضیغمی در رابطه با وضعیت این روزهای بازار داخلی مبلمان کشور هم با اشاره به تنگناهای اقتصادی موجود گفت: «با توجه به وضعیت دلار و تأثیر آن بر روی عرضه کنندگان مواد اولیه تا حدودی مجبوریم بیشتر نقدی کار کنیم چون الان دیگر چک در بازار قبول نمی کنند اما تا آنجا که بتوانیم همچنان روند گذشته را با مشتریان ادامه می دهیم. در ماههای اخیر یک مقدار عرضه مواد اولیه کاهش پیدا کرده چون این کالاها وارداتی هستند و به همین دلیل حتی یک سری از پارچه های رومبلی را سخت می توانیم پیدا کنیم.»  

این کاسب اکباتانی در پایان و در مورد پیش بینی اش در رابطه با میزان فعالیت کاری خود در ماههای پایانی سال اذعان کرد: «در ماههای 10 و 11 (بهمن و اسفند) احتمالا یک مقدار بازار کار ما داغ تر می شود البته نه به داغی یافت آباد اما بالاخره ما هم امیدواریم».

گفتنی است شهرک اکباتان با جمعیت ساکن چند ده هزار نفری تعداد بسیار کمی از واحدهای صنفی فروش و عرضه مبلمان خانگی (کمتر از انگشتان دو دست) را در خود جای داده که البته از این تعداد کم هم طی ماههای گذشته چند فروشگاه تعطیل و یا مجبور به خروج از اکباتان شده اند. 

باید مدنظر داشت که مشاغل بومی به دلیل فعالیت محله ای در پاره ای موارد همچون فروش اقساطی می توانند کمک حال قدرت خرید خانواده ها باشند و از همین روی جا دارد با توجه و حمایت بیشتری از طرف همسایگان مواجه شوند.  

منتشر شده در شنبه 24 آذر 1397       کد خبر : 8571
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح