درآمد صداوسیما از مؤسسات آموزشی چقدر است؟

درآمد صداوسیما از مؤسسات آموزشی چقدر است؟

بر اساس آمارهایی که کارشناسان آموزشی داده‌اند یک مؤسسه آموزشی در طول یک سال برای پخش آگهی‌های بازرگانی رقم 300 میلیارد تومان پرداخت کرده است یا برخی از کارشناسان هم از گردش مالی 8 هزار میلیارد تومانی مؤسسات کنکور می‌گویند که بخش اعظم این گردش مالی مدیون تبلیغاتی است که صداوسیما برای این مؤسسات انجام می‌دهد.

به گزارش روزنامه ایران، در سوی دیگر بر اساس آماری که یکی از مدیران آموزش و پرورش اعلام کرده است؛ یک مؤسسه آموزشی فقط در روزهای جام جهانی با پرداخت رقم 42 میلیارد تومان انحصار آنتن صدا و سیما را برای تبلیغ کتاب‌های کمک آموزشی خود خرید.

با این حال آن‌طور که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند تبلیغات صداوسیما درباره کتاب‌های کمک درسی به‌گونه‌ای است که خانواده‌ها به مدارس اجبار می‌کنند که از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنند. تب و تابی که تلویزیون برای این مؤسسات به راه انداخته آنقدر قوی است که حتی برای دوره ابتدایی نیز آزمون طراحی می‌کنند.

این برنامه‌های تبلیغاتی که در حجم وسیعی و در بهترین ساعات پرمخاطب روی آنتن می‌رود، از یک سو موجب تشویش خاطر خانواده‌ها و اضطراب شدید دانش‌آموزان شده و از سوی دیگر به ‌صورت پنهان و ضمنی این پیام را القا می‌کند که منابع اصلی درسی و آموزش‌های رسمی مدرسه‌ای ناقص و ناکافی است. از این رو، به نقش و جایگاه آموزش وپرورش رسمی و مدرسه‌ای به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی حساس و خطیر در جامعه، صدمه سختی زده و می‌زند. موضوعی که البته وزیر آموزش ‌و ‌پرورش هم بارها درباره آن توضیح داده است. او در حساب کاربری توئیترش نوشت: «سال گذشته را یادتان هست؟ وقتی با شما از مافیایی صحبت کردم که با اضطراب فرزندانمان دلالی می‌کنند و آن روز تمام توان خود را برای مقابله با حذف آزمون‌های زائد گذاشتند. امروز حجم گسترده تبلیغات آنها را به بهانه کنکور می‌بینید؟»

تبلیغاتی از این دست تأثیر بسیاری روی خانواده‌ها دارد بر اساس گزارش‌های دریافت شده مدیران مدارس اعلام کردند که وزارتخانه آیین نامه می‌دهد که هیچگونه کتاب‌های کمک آموزشی را در مدارس تدریس نکنیم اما خانواده‌ها می‌خواهند که این کتاب‌ها در مدارس آموزش داده شود. این هم به خاطر فضای ذهنی است که تبلیغات صداوسیما برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

منتشر شده در يكشنبه 25 آذر 1397       کد خبر : 8581
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح