پیمانکار بازیافت منطقه 5 به جای اکباتان «زد و خورد» را ترجیح می دهد!

پیمانکار بازیافت منطقه 5 به جای اکباتان «زد و خورد» را ترجیح می دهد!

چند ماهی می شود که پیمانکار جدید بازیافت منطقه 5 انتخاب شده است اما در همین مدت زمان طی شده هیچگونه برنامه ریزی خاصی برای جمع آوری پسماند شهرک اکباتان به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، جمع آوری پسماند، تفکیک زباله و فرهنگ سازی بازیافت ترکیبات کلمه ای خوش آهنگ و قابل توجهی هستند که معمولا بر دهان مدیران شهری و بالطبع اطرافیان خوب طنین انداز می شود اما زمانی که قرار است کار از حرف به عمل منتقل شود معمولا با یک «جا خالی دادن» معنی دار مواجه می شوید. اتفاقی که در حال حاضر توسط پیمانکار بازیافت منطقه 5 برای بلوکهای اکباتان رخ داده است.

از چندی پیش سلسله جلساتی با حضور نفر اول شرکت پیمانکاری بازیافت منطقه و نمایندگانش با برخی بلوکهای اکباتان برگزار و قول و قرارهایی پیرامون جمع آوری پسماندهای خشک و کوتاه کردن دست مافیای غیر رسمی زباله از منبع ارزشمند «پسماند خشک» در اکباتان رد و بدل شد. کار حتی به جایی رسید که پیمانکار مزبور طی یک صحبت رویا پردازانه که بیشتر به تخیلات ذهنی شبیه بود از طراحی اپلیکیشنی برای جمع آوری زباله ها در سطح محدوده فعالیتش خبر داد که به زودی از این طریق زباله ها جمع آوری خواهند شد!

اما همه این صحبت ها بعد از چندی جای خود را بی تفاوتی و عدم پیگیری داد تا همچنان کارگران شهرستانی و یا افغانی با یک وانت پیکان یا احیانا نیسان بصورت تفکیک نشده زباله های مسکونی، درمانی و تجاری های موجود را جمع آوری کنند.

حداقل بعد از مجموعه جلسات برگزار شده شخص پیمانکار با بلوکهای اکباتان مشخص شد که این عزیزان ترجیح می دهند زیر بار مسوولیت نروند و اگر غیر مجازها حتی زباله های عفونی مراکز درمانی محدوده را در کنار پسماند مسکونی ها جمع آوری می کنند، آنها تنها با «ندیدن» واکنش نشان دهند!

پشت پرده بی تفاوتی های پیمانکار

اواسط آذرماه/ ساعت 11 شب/ خیابان بیمه یکم

دو کارگر شهرستانی غیر مجاز مشغول جمع آوری زباله های خشک و پلاستیک از داخل مخازن موجود در این خیابان هستند. ناگهان یک وانت بار با آرم بازیافت خودش را به آنها می رساند و 4 نفر جوان از این ماشین پیاده می شوند و از دو کارگر شهرستانی می خواهند که کیسه بزرگ زباله های خشک جمع آوری شده را به آنها تحویل بدهند. طبیعی است که آنها قبول نمی کنند و در کمتر از 2 دقیقه درگیری بسیار شدیدی رخ می دهد و کار به جایی می رسد که دو نفر از جوانان خودرو نشین یکی از شهرستانی ها را از دست و پا گرفته، بلند کرده و وی را در فاصله کمی از لبه جدول به صورت افقی محکم به زمین می کوبند!

پس از زد و خوردهای نسبتا شدید کیسه پسماندهای جمع آوری شده بار وانت می شود و ...

این رویداد بسیار تلخ در کنار شوک زدگی برای شاهدان آن یک پیام بسیار روشن را نیز به همراه داشت. «زد و خورد» به مراتب راحت تر و بی دردسر تر از فرهنگ سازی و همراه ساختن بدنه جامعه است. مگر عقل مدیران کت و شلوار پوش کم است که «به زور گرفتن» را با برگزاری جلسه و قبول تعهدات با بلوکهای اکباتان عوض کنند!! آنهم وقتی می شود برای ظاهر سازی مثل آب خوردن شعار پرتاب کرد و فرآیند مدیریت پسماند شهری را به غایت امری حیاتی جلوه داد.

در این میان اگر هم خدایی ناکرده احدی به علت اصابت سرش به لبه جدول «خون ریزی» مغزی شد قطعا مسوولیتش با مدیران نخواهد بود و همان «خورده پاها» تاوانش را می دهند!   

و اما جمله پایانی، پیگیری رسانه ای برای مطالبه از پیمانکار بازیافت منطقه 5 ادامه دارد ...         

منتشر شده در سه شنبه 27 آذر 1397       کد خبر : 8587
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح