ذره بین رفته رفته روی تأسیسات بلوکها قرار گرفته

ذره بین رفته رفته روی تأسیسات بلوکها قرار گرفته

آهسته آهسته بخش تأسیسات در بعضی بلوکهای شهرک اکباتان از مکانی خاموش و ورود ممنوع برای ساکنین که هرساله هزینه های آنچنانی را به خود اختصاص می داد و هیچکس هم نمی توانست بپرسد «چرا؟» در حال خارج شدن است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پیگیری و رصد رفتار اعضای هیئت مدیره در برخی بلوکهای اکباتان گویای این واقعیت است که تصمیم گیری ها و هزینه کردها برای بخش تأسیسات در حال شفاف سازی است و دیگر تنها به جای ارائه صورتحساب و فشار مضاعف برای پرداخت، حالا ساکنین توضیحات فنی بیشتری را دریافت و البته مطالبات عمومی نیز در این زمینه افزایش پیدا کرده است.

از مهمترین دلایل اهمیت و توجه بیشتر به مقوله تأسیسات در برخی بلوکها را می توان به طرح مشکلات موجود به جای پنهانی کاری های مرسوم، گسترش فضای رسانه ای و اطلاع ساکنین از آنچه که در محل زندگی شان رخ می دهد و تغییر نگرش در میان اعضای هیئت مدیره بلوکها می باشد.

البته در این میان هنوز هستند بلوکهایی که هیئت مدیره آنها ترجیح می دهند تصمیمات مهم این حوزه حتی تا حد خریدن چیلرهای جدید را در پشت درب های بسته اتخاد کنند و پس از آن تصمیم اخذ شده را به مجامع عمومی نیز تحمیل می کنند. اما آغاز حرکت مثبت یک سری از بلوکها در شفاف سازی و آگاهی بخشی عمومی نوید آن را می دهد که می توان امیدوار بود طی سالهای آتی بحث هزینه و فایده در رابطه با امور تأسیساتی کل بلوکهای اکباتان جایگزین تصمیمات و سلیقه های شخصی افراد شود. 

در این رابطه نباید فراموش کنیم که طی سالها و حتی دهه های اخیر گروههای عجیب و قریبی از تأمین کنندگان قطعات، پیمانکاران نگهداری و فروشندگان اقلام برزگتر در اکباتان شکل گرفته اند. فقط در یک قلم کافی است بدانید که مدیر عامل یکی از بلوکهای اکباتان چندی پیش تصمیم گرفت شغل مدیر عاملی را رها و دوران شراکت خود با یکی از پیمانکاران نگهداری تأسیسات بلوکها را آغاز نماید. یا در موردی دیگر چیلر جدید و چند صد میلیونی یکی از بلوکها که با کلی سلام و صلوات خریداری شد بعد از چند ماه مستعمل، کارکرده و نیاز به تعمیرات گسترده از کار درآمد!

اما به هر صورت همانطور که اشاره شد چشم انداز روشن در این زمینه ترسیم شده و اگر مطالبه گری مردم از منتخبین خود در بلوکها افزایش پیدا کند طبیعتا نتایج ملموس تری به دست خواهد آمد.  

منتشر شده در سه شنبه 4 دي 1397       کد خبر : 8601
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح