بازارچه کوثر و «مربع» همسایگان، رو در رو بدون شهرداری

بازارچه کوثر و «مربع» همسایگان، رو در رو بدون شهرداری

شب گذشته بصورت کاملا اتفاقی در دو سوی شهرک اکباتان مواجه ای کاملا متفاوت با یک مشکل داخلی و محله ای به انجام رسید. یکی در ساختمان شهرداری ناحیه 6 و دیگری در سالن اجتماعات بلوک 16.

به گزارش سایت خبری اکباتان، در حالیکه شورایاری و هیئت مدیره مرکزی اکباتان با نامه نگاری و گله مندی از عملکرد برخی کسبه محلی اکباتان بالاخص رستورانها و کافی شاپها در رابطه با ایجاد برخی سازه ها در فضای مشاعات، جلسه ای را با حضور نماینده شهردار منطقه 5 و شخص شهردار ناحیه 6 در سالن اجتماعات شهرداری ترتیب داده بودند، همزمان هیئت مدیره بلوک 16 از نمایندگان 3 بلوک همسایه یعنی بلوکهای 14، 15 و 17 در فاز دو دعوت به عمل آورد تا رو در رو و بدون حضور سایر عوامل همچون شهرداری، پلیس و ... با اعضای هیئت مدیره بازارچه کوثر جلسه ای را برگزار و نسبت به بیان خواسته ها و رفع دغدغه های خود اقدام نمایند.

در این جلسه که تنها هوشنگ هموطن به نمایندگی از شورایاری اکباتان حضور داشت طرفین طی حدودا یک ساعت و نیم به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت کسبه بازارچه کوثر 9 مورد اعلام شده توسط «مربع» همسایگان خود را پذیرفته و طرفین قول و قرارهایی در زمینه همکاری های بیشتر را رد و بدل کردند.

گفتنی است بیشتر حجم درخواست بلوکهای حاضر در جلسه از طرف مقابل مربوط به رعایت پاکیزگی بازارچه، پرهیز از سلیقه گرایی شخصی در رابطه با فضای مشاعات و لزوم همکاری بیشتر کسبه با بلوکها معطوف شده بود و در طرف مقابل هیئت مدیره بازارچه کوثر نیز با بیان اینکه به تازگی توانسته اند مشکلات مالی تلنبار شده از گذشته را حل و فصل کنند، ابراز امیدواری کردند که طی آینده ای نزدیک همکاری های مدنظر بلوکها افزایش پیدا کند. البته کسبه بازارچه معتقد بودند که با وجود مشکلات متعدد مالی بازهم این فضای تجاری طی 5 سال گذشته تغییرات بسیاری را از سر گذرانده به طوریکه شاید در گذشته قسمتهایی از این بازارچه حتی برای قدم زدن نیز محیط مناسبی محسوب نمی شود اما امروز شرایط کاملا متفاوت شده است.     

در همین حال از جلسه موازی با حضور مدیران شهرداری خبرهای متفاوتی به گوش می رسید و آنطور که از روایت حاضرین در جلسه برمی آمد شهرداری به صراحت عنوان داشته که «برای همه اعم از بلوکها و بازارچه ها بهتر است که مشکلات را میان خودشان حل و فصل کنند.» پیامی کوتاه که در دل خود هشدارهای بسیاری را به همراه دارد.

به هر حال شب گذشته یک مشکل تأثیر گذار در شهرک اکباتان در دو کفه ی یک ترازو قرار گرفت و حالا باید در آینده منتظر باشیم تا ببینیم که تعامل مستقیم بلوک 16 و همسایگان بیشتر جواب می دهد یا قوه ی قهریه شورایاری و هیئت مدیره مرکزی اکباتان.  

منتشر شده در دوشنبه 17 دي 1397       کد خبر : 8640
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح