احتمال بالای تعویق در انتخابات شورایاری های شهر تهران

احتمال بالای تعویق در انتخابات شورایاری های شهر تهران

افراد مطلع و البته نزدیک به ستاد شورایاری های محلات شهر تهران از تعویق پنجمین دوره انتخابات شورایارای های محلات شهر تهران خبر می دهند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، اسفند سال 1393 چهارمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران در 354 محله برگزار شد و به این ترتیب مشخص است که اسفند سال 97 موعد برگزاری پنجمین دوره این انتخابات باشد. اما در شرایطی که کمتر از 2 ماه به زمان برگزاری این انتخابات زمان باقی مانده است هنوز هیچ دستور العمل و آیین نامه مشخصی درباره ماههای پایانی فعالیت سرای محلات و شورایاری های فعلی صادر نشده است.

در این زمینه گفتنی است که دوره پیشین و در بازه زمانی 6 ماه مانده به انتخابات جدید، شورایاران سابق طی نامه ای از ادامه فعالیت در قالب «شورایاران محلات» منع و به نوعی دوره کاری آنها خاتمه یافته تلقی شد. حتی از حضور مدیران محلات در سراهای محله جلوگیری و این مکانها بواسطه سرپرستانی که توسط شهرداران نواحی انتخاب می شدند اداره شدند.  

اما امروز و در فاصله ذکر شده تا انتخابات دوره پنجم هنوز هیچکدام از فعل و انفعالات مورد اشاره صورت نگرفته است تا پرسش در خصوص وضعیت نهایی انتخابات شورایاری های شهر تهران بیش از پیش پر رنگ شود. در همین رابطه یک فرد مطلع به خبرنگار 4 اکباتان گفت: به احتمال زیاد انتخابات در سال آینده برگزار و فعلا مقطع اردیبهشت ماه سال 98 بیش از هر تاریخ دیگری کاندیدای زمان برگزاری انتخابات محسوب می شود.

این فرد البته از تأیید قطعی این موضوع خودداری کرد و دلیل آن را نیز به ثبات نرسیدن وضعیت مدیریتی شهر تهران برشمرد و گفت: شهر تهران طی دوره اخیر شورای شهر حضور 3 شهردار را تجربه کرده و طبیعی است که این تأخیرها ایجاد شود ضمن اینکه شاید در دقیقه 90 نهادهای مسوول و پاسخگوی بالادستی به یکباره تصمیم به برگزاری انتخابات در اسفند ماه بگیرند.

وضعیت شورایاری های محلات در شهر تهران یکی از موضوعات تقریبا نامشخص مدیریت شهری در پایتخت به حساب می آید. با اینکه این فرآیند با شعار واگذاری اداره محلات به خود مردم کارش را آغاز و حتی ادامه داد اما پس از گذشت 4 دوره همچنان از حضور ساکنین محله در روند اداره همان محله به مثابه یک تجربه شکست خورده یاد می شود.

بزگترین مشکل موجود در این زمینه این است که افراد با سطح دانسته های محدود اما شعارها و توقعات رنگارنگ به میدان شورایاری محله پای می گذارند اما به دلیل عدم اطلاع از سیستم اداری موجود و حتی چگونگی حل مشکلات نه تنها نمی توانند قدمی برای برطرف کردن معضلات همسایگان خود برداند بلکه با افزایش عجیب سطح توقعات و مطالبات مردمی خود به معضلی مضاعف تبدیل می شوند.  

البته این مشکل برای تمام محلات شهر تهران صدق نمی کند و هستند شورایارانی که بدون داشتن «توهمات» عجیب و غریب مشکلات ساده محل زندگی خود را پیگیری و در نهایت نیز کارنامه موفقی از خود به جای می گذارند اما متأسفانه درصد این تعداد شورایاران در سطح شهر تهران پایین از مقداری است که از روز نخست پیش بینی می شد. در پایان نباید فراموش کرد که عدم نظارت کامل و دقیق بر عملکرد شورایاران از سوی ستاد شورایاری ها در بوجود آوردن وضعیت فعلی بی تأثیر نبوده است. 

منتشر شده در يكشنبه 23 دي 1397       کد خبر : 8663
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح