درختان خشک و خطر ساز در دو نقطه اکباتان جمع آوری شدند

درختان خشک و خطر ساز در دو نقطه اکباتان جمع آوری شدند

هفته گذشته درختان خشک و خطرساز در دو نقطه از شهرک اکباتان با حکم کمیسیون ماده 7 شهرداری جمع آوری و نسبت به کاشت درختان جدید اقدام شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، طی هفته های گذشته رأی کمیسیون ماده 7 برای جمع آوری درختان خشک و خطر ساز در محدوده های «بلوار شهید حنانی» و «پارک لادن» صادر و از همین روی طبق اعلام محمد اسدالهی شهردار ناحیه 6، دو اصله درخت کاج خطرساز در محدوده میانی بلوار شهید حنانی و هشت اصله درخت خشک دیگر در محوطه پارک لادن واقع در جنب بازارچه راه آهن جمع آوری شدند.

گفتنی است در این زمینه و طبق رأی صادره شهرداری ناحیه 6 منطقه 5 به کاشت و جایگزینی چند برابری درختان جمع آوری شده موظف شده است که مراحل اجرایی در حال اتمام می باشد.    

نبود منابع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز در سطح ناحیه 6 یکی از بزرگترین مشکلات شهرداری ناحیه 6 برای رسیدگی به درختان محدوده می باشد. این مشکل بزرگ در حالی وجود دارد که آب تصفیه خانه اکباتان می تواند پس از رسیدن به حد استاندارد آبیاری یک منبع بسیار مناسب برای منظور تلقی شود اما متأسفانه سالیان سال است که خروجی تصفیه شده از فاضلاب ساکنین اکباتان و همسایگان به نهر فیروز آباد ریخته می شود.

سال گذشته یک بودجه 3 میلیاردی برای لوله کشی و انتقال آب این تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز ناحیه 6 در سطح منطقه 5 مصوب گردید اما هیچگاه این مبلغ به مرحله پرداخت نرسید و از این بدتر اینکه بودجه مذکور هیچگاه توسط شورایاران اکباتانی مورد پیگیری خاصی قرار نگرفت تا مشکل منابع آبی برای فضای سبز هم در سطح بلوکها و هم محوطه های عمومی یکبار برای همیشه حل و فصل شود. 

منتشر شده در شنبه 29 دي 1397       کد خبر : 8683
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح