نظر یکی از ساکنین بلوک 16 در خصوص رأی مجمع بلوک

نظر یکی از ساکنین بلوک 16 در خصوص رأی مجمع بلوک  

هفته گذشته خبری با عنوان «عواقب خطرناک یک تصمیم عجیب در بلوک 16» (اینجا را بخوانید) در سایت خبری اکباتان منتشر شد و پس از آن در واکنشی منطقی یکی از ساکنین این بلوک جوابیه ای را هر چند بصورت غیر رسمی ارسال و از همین روی «4 اکباتان» با توجه به اینکه نقطه نظرات مطرح شده احتمالا مورد نظر شماری دیگر از ساکنین می باشد، نسبت به انتشار آن اقدام نموده است.

در بخش نخست این جوابیه ساکن محترم در خصوص تصمیم اخیر مجمع بلوک 16 مبنی بر عدم استخدام راهبر تأسیسات توضیحاتی را بدین شرح آورده است: «من یکی از ساکنین بلوک ۱۶ هستم. یک سال پیش به شهرک اکباتان اومدم و قبل از اون در مورد اکباتان و کدوم بلوک خوبه کدوم بلوک بده چیزی نمی دونستم. زمان خرید گفتن یکی از بهترین بلوکها ۱۶ هست و بعد از جستجوی بسیار یک واحد خریدم. در مورد تاسیسات بلوک من خودم به شخصه مخالف واگذاری به یه پیمانکار بودم چون پیمانکار اصلا دلش به حال ما نمی سوزه و فقط به فکر جیب خودشه. ما اصلا با اینکه یه تاسیسات یه راهبر داشته باشه مشکلی نداریم فقط مشکلمون اینه که مثل بقیه کارها اونو به شخصی میدن که نه تخصص داره نه بلده و تاسیسات رو کلا از بین میبره مثل بلوک ...»

اما بخش دوم و کوتاهتر متن ارسال شده به یک نمونه از تصمیمات اخیر هیئت مدیره این بلوک اشاره شده است: «الان از وقتی هیات مدیره جدید اومده با لجبازی نمی خواد کارهای بلوک درست پیش بره. قبلا بین تمام شاخه های دو و چهار دیوار بود و این باعث شده بود امنیت خوبی بلوک داشته باشه. فک کنم در جریان سرقتهای اخیر بلوک که اتفاقا خیلی زیاد و بی سابقه شده خبر داشته باشین. اینها همش نتیجه تصمیمات غلط هست. به خاطر همین موارد و موارد بسیار دیگه هست که در مورد راهبر تاسیسات مجمع رای منفی داد.»

جدای از درست یا غلط بودن موارد مطرح شده در جوابیه ی غیر رسمی ارسال شده، نکته ای که به نظر مهم می رسد لزوم تبیین و شفاف سازی بیشتر تصمیمات اخذ شده توسط منتخبین بلوکها در قالب هیئت مدیره می باشد. همانطور که در سطور بالا آمده است سرقتهای اخیر بلوک 16 (بر اساس اعلام این ساکن) می تواند ارتباط مشخصی با برداشته شدن دیوار مابین شاخه ها داشته باشد و به همین دلیل شاید حلقه مفقوده عملکرد برخی هیئت مدیره ها «تلاش برای ارتباط بیشتر با همسایگان» باشد.

باید به این نکته مهم توجه داشت که در فرآیند اداره یک مجموعه با هر اندازه و قالبی همیشه تصمیمات مدیریتی اخذ شده کارکردهای مورد نظر را پیدا نمی کنند و گاهی با کوچکترین انحرافی خروجی کار عملا مسیر معکوس را طی می کند. اینجاست که مدیریت باید پاسخگویی به شکل صحیح و البته تأثیرگذار را در دستور کار قرار دهد.

منتشر شده در يكشنبه 7 بهمن 1397       کد خبر : 8715
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح