نگهداری سگ در بلوک 8 فاز دو چگونه ممنوع شد؟

نگهداری سگ در بلوک 8 فاز دو چگونه ممنوع شد؟

نوشته ای که در ادامه آمده است چکیده ای از تلاش های ساکنین بلوک 8 (فاز 2) شهرک اکباتان در خصوص ممنوع سازی نگهداری حیوانات در محیط آپارتمانهای این بلوک می باشد. متن مذکور توسط یکی از ساکنین همین بلوک برای سایت خبری اکباتان ارسال شده و می تواند نقشه راهی برای سایر بلوکها در اکباتان محسوب شود.

-----------------------------------------

حدود چهار پنج سال پیش، عده ای از ساکنین بلوک 8 طوماری را خطاب به  مدیریت و هیئت مدیره بلوک تهیه نموده و ضمن ابراز شکایت خود از نگهداری و تردد سگ توسط تعدادی از ساکنین، خواهان ممانعت و اقدام مقتضی گشتند. این طومار توسط بیش از یکصد و پنجاه نفر از ساکنین امضا گردید. در آن زمان، تعداد 9 ساکن اقدام به نگهداری سگ مینمودند که هشت نفر از آنها مستاجر و فقط یک نفر مالک بود. این در حالی بود که مشاور حقوقی بلوک شاکی بودن حتی یک نفر را برای اقدام قانونی کافی میدانست. البته بلوک بدنبال حل مسئله، نه از راه جبر قانون، بلکه با رعایت حسن همجواری و دادن تذکر و اخطار، تلاش نمود موضوع حل و فصل گشته و از آن تعداد اندک ساکن و مالکان آن واحدها قول رعایت مقررات و عدم اجاره ملک به مستاجرانی که سگ در زندگی خود دارند، گرفته شد.

در سال 95، طی نظرسنجی که توسط شورای ساکنین در مورد کل مسائل بلوک صورت گرفت،  پس از جمعبندی آماری از نتیجه نظرسنجی ها، بیشترین شکوائیه ساکنین بلوک از دارندگان سگ در واحدها بود و در الویت بعدی در مورد عملکرد آسانسورها (در آن زمان آسانسورهای بلوک 8 دارای مشکلات فراوان بودند، که بحمدلله بعدآ رفع شدند).

در سال 96 اساسنامه بلوک با حضور نمایندگانی از هیئت مدیره، بازرسان، شورای ساکنین ورودی ها، و داوران در حال بازبینی بود که نزدیک به یکسال بطول انجامید. این بازبینی هر چند سال یکبار توسط بلوک انجام میشود. اصول تدوین اساسنامه بر اساس قانون تملک آپارتمانها، و سایر قوانین مرتبطه کشوری انجام میشود. در این بازبینی یکی از موضوعات مورد بحث نگهداری حیوانات خانگی از جمله سگ بود که بحث ها و بررسی های زیادی صورت گرفت. شایان توجه است که، در قانون تملک آپارتمانها، بسیاری از اموری که در قانون به آنها مستقیما پرداخته نشده است، تصمیم گیری را بعهده مجمع عمومی مجتمع های مسکونی گذاشته شده است، البته با رعایت قوانین و مقررات موجود کشوری. در نهایت، بند مربوطه بشکل زیر مورد تصویب قرار گرفت:

« نگهداری هر نوع حیوان خانگی غیر متعارف مانند سگ و حیواناتی که موجب آلودگی و یا موجب ترس و به خط افتادن بهداشت عمومی و یا خطر آلودگی سازی داشته باشد و یا حیوانات و پرندگان پر سر و صدا که مانع آسایش همستیگان باشد در آپارتمان مظلقا ممنوع می باشد، همچنین تردد حیوانات در مشاعات بلوک نیز ممنوع است»

در مجمع عمومی مورخ سوم خردا 1396 که جهت تصویب اساسنامه برگزار شد در مورد بند مذکور فقط یک نفر آنرا مورد نقد قرار داد، و سرانجان با اکثریت مطلق ساکنین این بند و در کل اساسنامه مورد تصویب قرار گرفت.

در حال حاضر، مقرر شده است که به تمام بنگاههای معاملاتی اکباتان اگهی داده شود که بلوک 8 از پذیرش مستاجرینی که سگ در آپارتمان نگهداری میکنند معذور می باشد. همینطور به کسانی که در حال حاضر سگ نگهداری میکنند اطلاع داده شود اولا در اسرع وقت به این نگهداری پایان دهند، ثانیآ برای حمل و نقل سگ در رهروها، آسانسور و مشاعات بلوک از سبد مخصوص حمل سگ استفاده نمایند.

با تشکر

م . د از بلوک 8

منتشر شده در يكشنبه 14 بهمن 1397       کد خبر : 8747
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح