تقویم تاریخ، احکام متهمان اصلی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی (1391 شمسی)

تقویم تاریخ، احکام متهمان اصلی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی (1391 شمسی)

سایت خبری اکباتان (به نقل از برترین ها) – حجت ‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل جمهوری اسلامی 30 بهمن ماه 1391 اعلام کرد که رأی دیوان عالی کشور درباره مرتکبين فساد مالی صادر شده و برای اجرای حکم به شعبه اصلی باز می‌گردد.

اژه‌ای سپس آراء صادر شده را به این شرح اعلام کرد:

ـ مه ‌آفرید خسروی فرزند منصور و رئیس گروه «امیرمنصور آریا» به جرم اخلال در نظام اقتصادی و به عنوان مفسد‌فی‌الارض به اعدام و به جرم پولشویی [مانی لاندری] محکوم به رد اموال و و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و ضبط همه پولی را که به عنوان رشوه به افراد داده بود.

ـ بهداد بهزادی فرزند ناصر و معاون حقوقی گروه «امیر منصور آریا» به جرم اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی‌الارض به اعدام و به جرم پولشویی به پرداخت یک چهارم مبلغ پولشویی.

ـ ایرج شجاعی فرزند عنایت معاون مالی گروه «امیرمنصور آریا» به جرم اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی الارض به اعدام محکوم شده و به جرم پولشویی به پرداخت یک چهارم مبلغ پولشویی.

ـ سعید کیانی رضازاده فرزند عیسی رئیس بانک صادرات شعبه اهواز به جرم اخلال در نظام اقتصادی و فساد ‌فی‌الارض به اعدام و پرداخت وجوهی را که به عنوان رشوه دریافت کرده بود. وی بابت ال‌سی‌های خلاف قانون که باز کرده بود نیز 23 میلیارد و 500 میلیون ریال بپردازد.

ـ سعید رضا محمدی فرزند محمد‌حسین، رئیس بانک ملی کیش محکوم به حبس ابد و انفصال دائم از خدمات دولتی و همچنین جزای نقدی به مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد ریال.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا حکم اعدام متهمان فساد بزرگ بانکی در ملاء عام اجرا می‌شود، گفت: در حکم دادگاه قید نشده که متهمین در ملاء عام مجازات شوند، بنابراین همه چیز بستگی به نظر قاضی دارد.

سایر رخدادهای تاریخی امروز عبارتند از:

رضاخان فرمانده كل نيروهاي مسلح ايران شد (1303 شمسی)

گشايش سفارت فلسطين در محل سابق سفارت اسراييل در تهران (1357 شمسی)

منتشر شده در سه شنبه 30 بهمن 1397       کد خبر : 8806
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح