اکباتان امسال هم کاروان «حاجی فیروز» دارد

اکباتان امسال هم کاروان «حاجی فیروز» دارد

برای هشتمین سال متوالی امسال هم قرار است کودکان اکباتانی با لباس حاجی فیروز و با همراهی ساز و آواز در بخشی از شهرک اکباتان حرکت و نوای رسیدن سال نو را مژده دهند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، موسسه خانه طراحی کودک شهرک اکباتان بنا بر روال سنوات گذشته، در روزهای پایانی امسال نیز برنامه حرکت کودکانی که به شکل و شمایل حاجی فیروز درآمده و با شعر و آواز نواهای نوروزی سر می دهند را به اجرا درخواهد آورد.  

طبق اعلام آزیتا صفوی مدیر خانه طراحی کودک این مراسم قرار است از ساعت 12 روز چهارشنبه 22 اسفند ماه از محل این موسسه آغاز و کودکان پس از طی مسیر در جاده سلامت با برگزاری برخی برنامه های هنری حرکت کاروان را به پایان می رسانند.

گفتنی است این مراسم در سالهای گذشته حضور نوازندگان سازهای خوش نوایی همچون آکاردئون را در کنار شعر خوانی کودکان تجربه کرده است و احتمال اینکه امسال نیز برخی نوازندگان در آن حضور پیدا کنند وجود دارد.

در این زمینه همچنین والدین در صورت تمایل برای حضور کودکان خود در این مراسم می توانند ضمن مراجعه به آدرس فاز 2، بلوک 12، جنب ورودی 2، موسسه خانه طراحی کودک و یا با شماره تلفن ۴۴۶۹۷۴۸۹ تماس حاصل نمایند.        

حاجی فیروز یک چهرهٔ افسانه‌ ای در فولکلورِ ایرانیان است که به شهرها می‌آید تا از آمدن نوروز به مردم آگاهی دهد. او یک مرد لاغراندام و سیاه‌ رخ، با کلاه دوکی، گیوه‌های نوک ‌تیز و جامهٔ سرخ است که با دایره‌ زنگی و دنبک، به خیابانها می‌آید و به رقص، شیرین‌ کاری و خواندن آواز کوبه ‌ای می‌پردازد.

منتشر شده در دوشنبه 20 اسفند 1397       کد خبر : 8878
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح